aDms Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Denne tråden skal helst begrenses til inlegg som omfatter løsninger angående problemet. Jeg kjøpte ny PC for ca. 1 mnd siden og innstallerte Windows Vista Ultimate x64 (64 bit), og har siden hatt dette problemet. Har lest på mange forums at dette problemet er svært utbredt, mange tusen som sliter med det og har slitt helt siden Vista ble utgitt (ca. 1 år). Hverken nVIDIA eller Microsoft har funnet en løsning på dette problemet ennå. Her er løsningen som fungerte for mitt system: Advarsel! Fremgangsmåten innebærer justeringer i BIOS innstillingene, og kan gå utover garantien. Det eneste jeg gjorde var å oppjustere volten på Southbridgen med 0.2V (1.5V standard). Hvis ikke ditt hovedkort støtter justering av denne spenningen, kan du prøve å begrense PCI-Express sloten til 8x, noe som for min del også gav økt stabilitet. Andre forslag på løsninger jeg har lest via andre forums som har fungert for andre systemer: 1. Slå av Windows Aero theme, bytt til Classic Windows. 2. Gå tilbake til en eldre og mer stabil skjermdriver (V.100.x) sies å være mest stabil. 3. Klokke ned skjermkortet til en stabil frekvens. 4. Oppjustere RAM volten. 5. Ta ut RAM brikker så du har maks 2 GiB med RAM. 6. Oppdatere BIOS. 7. Senke render kvaliteten i skjermdriveren, kvaliteten i hvert enkelt spill. 8. Avinnstallere alle ikke kritiske oppdateringer i Windows. 9. Bruke Windows Update for å innstallere nyeste skjermdriveren som Microsoft har. 8. Kjøre opp viftehastigheten på skjermkortet, kjører selv 80% gjennom EXPERTool. Mitt System Info: Hiper 580 W Type-R SLI Ready PSU 24pin/4pin MSI P6N SLI Platinum (nVIDIA nForce 650i(intel) SPP(Southbridge) Core 2 Quad Q6600 2.4 gHz 65 nm Kentsfield G0 stepping(default) Gainward nVIDIA Geforce 8800 512 MB GTS (650 mHz/972 mHz/1625 mHz default) 4 x 2 GiB(8GiB) Corsair CM2X2048-6400C5 (800 mHz default) PCI-Express 1.1 16x Windows Vista Ultimate x64 (Alle oppdateringer innstallert per. 25.01.08) nVIDIA Forceware 169.25 nVIDIA nForce 15.08 BIOS version 1.5 Windows Aero Theme ON DirectX 10.0 og DirectX 9.0c (nyeste per. 25.01.08) Testet i 3dMark 06, Crysis, CS 1.6, Half-Life 2, Sim City Societies, Titan Quest. Sleng opp deres løsninger og systeminfo for sammelikning, på forhånd takk til alle som svarer Endret 25. januar 2008 av aDms Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Sliter med det samme selv. Har nettopp kjøpt meg NFS Carbon og skulle fortsette litt på NFS Most Wanted, og de krasjer over en lav sko. Kjører selv Home Premium x64 med samme driver. Funker fint i portal og 3dMark06, men krasjer i NFS-spillene. Vanvittig irriterende. "Kanke de bare lage noe som funker, da?!" Lenke til kommentar
inawindyplace Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 ...5. Ta ut RAM brikker så du har maks 2 GiB med RAM. ... Jeg kjører Vista Premium 32-bit, og fikk blant annet disse meldingene ved bruk av 4 GB minne. Etter at jeg fjernet de 2 ekstra minnebrikkene har jeg ikke fått feilmeldingen i ettertid. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Blir litt dumt å ta ut 2GB RAM som er grunnen til at man kjører x64... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Etter å ha opprettet en egen bruker uten aero, har jeg fått NFS Most Wanted til å kjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå