Ståle^^ Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Hei, god aften. Jeg har i over ett år nå hadd ett 8800 GTS(640 Mb) kort i pc-en jeg bruker som gaming-kasse og har trivdes helt fint med det, kortet yter godt nok i forhold til de spillene jeg spiller (bf2, Et:qw, Cod4 mm) men nå i det siste (2-3 mnd) har jeg vært veldig plaget med at pc-en fryser, jeg får black-screen og det som værre er(blå) når jeg sitter å spiller, først mistenkte jeg at det var hovedkortet (abit ab9-pro) da det har hadd en uvane for å spise opp samtlige kort jeg kobler på via PCI portene på hovedkortet mitt. Så, nå har jeg bestilt meg nytt hovedkort(det billigste x38 kortet fra gigabyte) og går egentlig bare å venter på det, for morros skyld bestemte jeg meg for å sjekke hva temperaturen på 8800-kortet mitt ligger på idle, resultatet sjokkerer meg egentlig litt, 66 grader celsius ved idle bruk kun i windows, dette kan da umulig være sundt? Hva er smertegrensa på 8800 gts korta og er det fare for at stock-kjøleren muligens har tadd kveld(den henger jo fint på og vifta går som bare faen) eller rett å slett ikke henger med, jeg har bra med luftgjennomstrømming i kabinettet og har aldri før være plaget med dette problemet.. Funderer på om jeg nå muligens må til innkjøp av ny kjøler til skjermkortet mitt da jeg mistenker at det er skjermkortet som er problemkilden og ikke hovedkortet som først antadd.. Noen tanker rundt dette? HW Abit ab9-pro Intel Core 2 Duo e6600 @ Stock (2.40 ghz) - kjører helt fint på 40-45 celsius under load 2 Gb Corsair dominatior @ stock 1 x WD Raptor 74gb 1 x WD 250gb 1 x WD 1tb innlegget ble muligens litt langt men er takknemmlig for all hjelp jeg kan få Edit: etter 5 min cod4 nå ligger kortet på 79-80 grader.. ikke helt heldig kanskje? Endret 25. januar 2008 av Ståle^^ Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 mitt ligger vel nå (i windows) på ca 60. mener det var oppi 80 i spilling, og jeg har ingen problemer med cod4, et:qw og lignende. 8000 kortene er vel varme i forhold til andre, og mener og ha lest lignende temperaturer hos andre med samme kort som du har (samme jeg har faktisk). så kan jo hende du får titte en gang til og se om det ikke er noe annet, om ikke noen andre påstår det er forferderlige temperaturer, jeg har i alle fall samme kort med samme temperaturer, og ingen problemer her. Lenke til kommentar
aDms Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Tror driveren er litt rar når det gjelder regulering av vifta, husker at mitt eldre 6800 kort lå på 60 grader i spill med eldre drivere, og krasjet ved 80 grader med nye drivere( vifta gikk såvidt rundt og jeg kunne lage meg ett herremåltid på baksiden av kortet..) Bruker EXPERTool til å sette vifta på 80%, aldri over 65 grader ved load på mitt 8800 GTS kort, noe som er sunnere i lengden Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Tror driveren er litt rar når det gjelder regulering av vifta, husker at mitt eldre 6800 kort lå på 60 grader i spill med eldre drivere, og krasjet ved 80 grader med nye drivere( vifta gikk såvidt rundt og jeg kunne lage meg ett herremåltid på baksiden av kortet..) Bruker EXPERTool til å sette vifta på 80%, aldri over 65 grader ved load på mitt 8800 GTS kort, noe som er sunnere i lengden Føler meg nesten heldig når jeg leser alle disse postene rundt på forskjellige forum Hadde to 8800GTS 640mb(til jeg solge disse og kjøpte to 8800GTS 512mb ) og begge kortene hadde relativt lav temperatur. Det kortet som var øverst i kabinettet(altså hadde best tilførsel av "kald" luft) lå på rundt 50grader idle og aldri over 62grader load og det kortet som var nederst i kabinettet lå på rundt 55grader idle og aldri over 67grader load. Kan jo også nevne at PC`n har en del vifter, men de står aldri på så høyt turtall at de høres. Viftene på skjermkorta var heller aldri på et turtall som gjorde at man hørte dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå