Gå til innhold

ny båt, gh 11, bever 350 eller with 10?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, det tok ikke lang tid før jeg fant noe annet som interriserte meg... musling 370, ligger en fin hvit på autodb, har gått med 70 hk, men er allikevel ganske fin.

men med en musling budre jeg klare 30-35 knop, og hvis jeg har lyst på større motor etterhvert går jo en 50 hk bra f.eks. da det er 2 stk på autodb som har gått rundt med 70 hk.

Lenke til kommentar

Hadde en gh 11 de'luxe, med 2005 modell tohatsu 15 hk. Solgte den i mai ifjor for 23000. Tror jeg kan være ganske fornøyd med det. Anbefaler uansett gh 11 de'luxe på det sterkeste. De nye gh'ene synes jeg blir for store og tunge, og du må opp i 25 hk.

 

Større fart enn 22-23 knop kan du kreve når du blir 3 år eldre og vil ha noe større, for større båt vil du ha etter hvert uansett;)

Endret av sandalH
Lenke til kommentar

aso har sett noen har klaga litt på akkurat det med alderen når dalzeth har spurt rundt om kring, er så uenig!

 

Om en person er skikka på sjøen i 40knop eller ikke har minimalt med alderen å gjøre, er du over en 13år og har vokst opp med båt så er mye gjort :thumbup:

Av de idiotene jeg har møtt på sjøen er fåtallet under 30år.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kjøper du en 11-fots gh, kjøper du den for å få over 30 knop da? Hadde du vert skikka til å kjørt i 35 knop når du var 12 år kunne du like godt kjøpt en day cruiser og kjørt med 75 hk, som passer til båten. Føler du deg så veldig skikka på sjøen, kjøper du ikke en gh 11, men en større båt. Min mening.

Lenke til kommentar

har innerst inne lyst på en winrace, men det vil ikke pappa gi meg lov å kjøre, og størrelsen på båten kommer på at det ikke er evig med plass her i verden.

og hvordan skal jeg få råd til en ok daycruiser med 75 hk da? det blir jo fort maaaange tusenlapper det.

Lenke til kommentar
Kjøper du en 11-fots gh, kjøper du den for å få over 30 knop da?

Jeg kjøper den fordi den passer til mitt bruk. Den tåler relativt mye sjø i forhold til størrelsen, har greit fart, samt en 11 fots båt er vesentlig billigere enm en større. Dette gjelder både innkjøp og ikke minst bruk, den er også mye mer hendig ;)

 

Hadde du vert skikka til å kjørt i 35 knop når du var 12 år kunne du like godt kjøpt en day cruiser og kjørt med 75 hk, som passer til båten.

Er stoor forskjell på daycruiser med 75hk og 11 fots jolle med 30hk. Kan ikke sammenlignes en gang.. En større båt krever en del mer, og det vet du godt selv ;)

 

Føler du deg så veldig skikka på sjøen, kjøper du ikke en gh 11, men en større båt. Min mening.

Hvorfor skal man føle seg så veldig skikka da?

Du mener at man må føle seg litt amatør for å ha en gh :p? Jeg føler meg hverken fantastisk skikket eller fryktelig rik, så 30hk/gh passer finfint til meg :)

Lenke til kommentar

man kan ha det mye gøyere med en gh som klarer 30+ enn en større båt i samme fartområde, er ikke om å gjøre å ha størst båt med størst motor... eller, hvis man mangler selvtillit, og har mye penger til alle de utgiftene som følger, så er det greit da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...