Gå til innhold

Jobb som nattevakt...?

Warz

Anbefalte innlegg

Wow... Tusen takk for en kjempepost! Høres virkelig bra ut! :grin:

Men jeg lurte på en ting, tok du noen kurs før du begynte å jobbe? Når du begynte å jobbe der, sa du at du ville jobbe natt, eller ble det bare "mer og mer"? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei man trenger ikke noe spesiell utdanning for å jobbe nattevakt på hotell, i alle fall ikke på dette hotellet :p jeg vet det er andre som nevnt i denne tråden som må skrive ut rapporter o.l så det kan kanskje være en fordel å være litt datakynding, men jeg tror det generelt sett er en stilling hvor man får 100% opplæring. jeg har gått på vaktkurs (det man trenger for å være godkjent dørvakt på utesteder f.eks, det er jo også en nattjobb) hos politiet men det var etter jeg begynte her og det ble sponset av jobben.

nattevakt på hotell er også en ren nattstilling (i alle fall så vidt jeg vet), så jeg har ikke jobbet her andre tider på døgnet. å få tilgang til "mer og mer" nattjobbing tror jeg er mer sannsynlig om man går inn i skiftordning et sted, uten at jeg kan uttale meg noe særlig om det. innbiller meg f.eks at når man har jobbet en stund og blitt kjent med noen av de andre arbeiderene så kan man kanskje bytte til seg nattevakter av de som helst vil jobbe dag? aner ikke. du må som sagt bare se deg rundt der du bor for å finne mulighetene.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Hei,

Jeg trenger en jobb til neste år da jeg er ferdig med videregående. Tenkte da spesielt på nattevakt (pga. natt tillegg). Helst en type jobb der man bare kan sitte et sted som er ganske rolig å se på tv eller noe og få betalt. For eksempel bomstasjon...

Problemet er vel at jeg ikke vet helt hvor jeg bør se etter sånne type jobber... Noen tips/erfaringer? Hvilke "nattevakt" selskaper bør jeg skjekke ut?

Jeg jobber nattevakt på hotell. Det er veldig rolig (bortsett fra helger og andre fest-dager (natt til 1. mai, julebord osv.).

Tjener 128,4 kroner i timen, men bare 20 kr nattillegg.

Så dagslønna blir:

128*9 (hvis du jobber 9 timer, såklart)

+

19*2 (to timer kveldstillegg)

+

20*6 (6 timer nattillegg)

Det er for våken nattevakt, hadde hvilende før, da fikk jeg 20% lønn i de "hvilende" timene. Til sammen bare 5 betalte timer.

Endret av Norminator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...