ray001 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Er det mulighet for å si opp abb. når Tele2 har gått over til Netcom sitt nettverk? Grunnen til at jeg vil si opp er at det jeg får plutselig dårlig signal og bryter samtaler. Noen ganger får jeg en tekst mld om at jeg har et tapt anrop, selv om jeg er på siden av mobilene hele tiden. Det ringer ikke en gang, får bare tekst mld om tap anrop. Det er vist veldig dårlig dekning der jeg bor(for Netcom). Jeg kjøpte Tele2(da dem var i Telenor sitt nett), og kjøpte det abbb. da jeg viste at dem var bedre på dekning. Er det en god nok grunn for oppsigelse, uten å få "bot" for å si opp? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg synes absolutt at du skal prøve å komme deg ut av kontrakten. Dersom dekningen er blitt vesentlig dårligere etter at du ble flyttet over til NetComs nett, betyr dette en vesentlig kvalitetsforringelse fra Tele2s side, og det burde bare være rett og rimelig at du blr løst fra kontrakten uten bruddgebyr. Bare så det er sagt: dersom du har tenkt å flytte nummeret til en annen tilbyder: ikke si opp hos Tele2. La den nye tilbyderen ordne med porteringen, slik at nummeret ikke går tapt. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Er det mulighet for å si opp abb. når Tele2 har gått over til Netcom sitt nettverk? Grunnen til at jeg vil si opp er at det jeg får plutselig dårlig signal og bryter samtaler. Noen ganger får jeg en tekst mld om at jeg har et tapt anrop, selv om jeg er på siden av mobilene hele tiden. Det ringer ikke en gang, får bare tekst mld om tap anrop. Det er vist veldig dårlig dekning der jeg bor(for Netcom). Jeg kjøpte Tele2(da dem var i Telenor sitt nett), og kjøpte det abbb. da jeg viste at dem var bedre på dekning. Er det en god nok grunn for oppsigelse, uten å få "bot" for å si opp? Jeg vet ikke om du uten videre blir løst fra kontrakten uten at Tele2 får en mulighet til å rette problemet ditt. Dårlig dekning blir et problem på lik linje med ustabil forbindelse eller andre tekniske problemer med abonnementet ditt. Hvis målet ditt er å få løst problemet, så ta en prat med Tele2 - hvis de sier at de ikke kan hjelpe deg, så burde du ha en god sak. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Er det mulighet for å si opp abb. når Tele2 har gått over til Netcom sitt nettverk? Grunnen til at jeg vil si opp er at det jeg får plutselig dårlig signal og bryter samtaler. Noen ganger får jeg en tekst mld om at jeg har et tapt anrop, selv om jeg er på siden av mobilene hele tiden. Det ringer ikke en gang, får bare tekst mld om tap anrop. Det er vist veldig dårlig dekning der jeg bor(for Netcom). Jeg kjøpte Tele2(da dem var i Telenor sitt nett), og kjøpte det abbb. da jeg viste at dem var bedre på dekning. Er det en god nok grunn for oppsigelse, uten å få "bot" for å si opp? Jeg vet ikke om du uten videre blir løst fra kontrakten uten at Tele2 får en mulighet til å rette problemet ditt. Dårlig dekning blir et problem på lik linje med ustabil forbindelse eller andre tekniske problemer med abonnementet ditt. Hvis målet ditt er å få løst problemet, så ta en prat med Tele2 - hvis de sier at de ikke kan hjelpe deg, så burde du ha en god sak. Hvor mye kan tele2 gjøre da? Det er tross alt NetCom som eier nettet. Jeg syns du har en god sak - dette virker som betydelig forringelse av tjenesten de tilbyr deg. At du ikke har dekning det stedet du oppholder mesteparten av tiden er for dårlig. Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 I avtalen mellom Netcom og Tele2 er det bestemt at Netcom skal investere masse penger i nettet sitt for å legge til rette for den økte kundemassen. Derfor kan det selvsagt være at Tele2 kan diktere hvor Netcom må forbedre dekningen sin. Men det er bare en måte å finne ut av det på, og det er å ringe inn og gi beskjed om problemet og hvor misfornøyd du er. Sørg for at det registreres og sendes videre i systemet, for kundeservicen til Tele2 er outsourcet (til et annet selskap med samme eier som eier Tele2), så de som sitter "på gølvet" kan selvsagt ikke bestemme så spesielt mye selv. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg ble nysgjerrig på hva svaret til Tele2 kommer til å bli nå - hold oss underrettet. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Ja, det var det jeg og tenkte. Skal ringe dem på mandag :-) Det merkelige er at det kommer og går. MEN det skjer på min mobil og samboeren sin. Min er en Sony Ericsson 850i og Tele2 abb, og samboeren Sony Ericsson k610i med Chess abb(begge er jo knyttet opp mot Netcom). Det enkleste for meg er at dem fikser slik at jeg får bedre nettverk, men det er nok ikke enklest for Tele2/Chess. Sier jeg opp Tele2(og får det til), så står Nokia N82 på trappene, men der er Netcom/Tele2/Chess billigst, så da blir det ikke hos dem :-( Oppetid på nettverk er viktigst :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå