xavi Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hei Jeg fikk en ny PC ferdig bygget og innstallert fra Komplett for noen dager siden, men har møtt på problemer helt i oppstartfasen. Den virker treg og låser seg alt for ofte, selv på enkle oppgaver. Jeg lure på om det er noe jeg har gjort galt med innstallering av antivirus eller innstillinger på windows xp eller det er komplett som har skrudd de sammen galt. Det jeg har gjort er: 1. Svart på noen enkle spørsmål før windows starter. (har ikke aktivert Windows) 2. Innstalert Norman anivirus. (her jeg møter på mitt første problem med at brannmuren til Norman ikke klarer å starte, så jeg satte bare på Windows brannmur) 3. Laste ned Firefox 4. laste ned div. andre antivirus: Avast! og SuperAntiSpyware 5. laste ned MSN (før det hadde den allerede låst seg et par ganger, men starten til MSN gjorde at den låste seg med en gang.) 6. Trakk ut netkabelen for i det hele tatt å starte. slettet alt ovenfor, bortsett fra Windows. Den låste seg mange ganger mellom disse punktene (første gang mellom punkt 2. og 3. da jeg bare skulle spille av eksempelmusikken som hører med.) PCen: Kabinett:Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) Strømforsyning:Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin Hovedkort:MSI K9N NEO-F V3, nForce 560, Socket-AM2 ,SATAII, DDR2, GbLAN, ATX, PCI-Ex16 Prosessor:AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2, 2MB, BOXED m/vifte RAM:Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB Skjermkort:Asus GeForce 8600GT 256MB GDDR3 Silent, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I/HDTV/HDCP Harddisk: Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2 16MB 7200RPM OS: Microsoft Win XP Pro SP2 Norsk Jeg bør kanskje nevne at det står på de fleste komponentene at det er "designed fo Vista", men jeg likevell valgte XP Jeg hadde forventet meg en slags WOW-følelse ettersom jeg gikk fra en 4 år gammel bærbar til denne, men faktum er at denne er tregere. Håper det er en feil som går an å rette på. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ring Komplett og prat med de.. utrolig bra service oss de! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå