Gå til innhold

Stepping på XP1700+

enemigo

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en XP1700 t-bred B. Hadde vært gøy å klokka litt på en slik en!

Noen som vet hva slags stepping(er) det er på XP1700 CPUene som selges nå? Kan jeg trygt kjøpe fra hvilken-som-helst webshop og forvente å få en "bra" stepping, eller bør jeg undersøke dette før jeg bestiller.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har et radeon9500 i bestilling og vurderer å ta med en XP1700 på samme sendinga. Men jeg må bestille nå, de har nemlig veldig få igjen!

Takk

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg får ikke tak i folk hos den webshoppen, ettersom det er søndag.

Spørsmålet var egentlig om jeg trygt kunne kjøpe den og regne med å få en bra stepping...

De har veldig(!) få prosessorer igjen, derfor vurderer jeg å bestille nå.

K

Lenke til kommentar

Ok, har en bestilling inne hos mpx, vurderte derfor å ta med denne...

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=0&g1=18&...35&l=2&lantall=

...på sendinga som forhåpentligvis går i mårra.

Men dere anbefaler meg heller å kjøpe den hos waterheads? Var endel billigere hos mpx.

K

Edit: Fa1, med de talla du har der ArneA så ser det ut til at jeg må kjøpe hos waterheads, blir dyrt dette! Hva slags kjøling bruker du?

Lenke til kommentar
Det är precis den jag har köpt XP1700+@2530mhz Det är steppning JIUHB 0302WPOW på dom

2530mhz??? :o

Imponerende tall Arne Anka...virkelig, hvilken kjøling har du, instillinger osv??

Har lest at JIUHB er den beste steppingen på disse, men helve*e det va sinnsyk klokking!

Lenke til kommentar
Det är precis den jag har köpt XP1700+@2530mhz Det är steppning JIUHB 0302WPOW på dom

2530mhz??? :o

Imponerende tall Arne Anka...virkelig, hvilken kjøling har du, instillinger osv??

Har lest at JIUHB er den beste steppingen på disse, men helve*e det va sinnsyk klokking!

hadde han ikke pcen i vinduet a? da er liksom mye vitsen borte, må jo klokke så man kan bruke pcen slik hver dag!

Lenke til kommentar
Men kan noen svare meg på en ting!

åssen er overklokkings mulighetene hvis man bestiller en vanlig xp1700 fra komplett?! skal ha den på et epox 8rda+ og twinmos/m winbound og volcano7+

Jeg regner med at med "vanlig xp1700" mener du T-Bred XP1700.

Nå er det vel slik at komplett ikke har så veldig god stepping på de CPU'ene de selger nå, så jeg vil nå tro at du normalt ikke klarer 2.2GHz som nevnes som gjennomsnitt på de danske sidene, hvis du kjøper fra komplett.

Men er du heldig klarer du å bare sette opp fsb til 166MHz samtidig som du setter opp v-core volt litt.

Du får da: 11*166 = 1826MHz

Har hovedkortet ditt mulighet til å stille multiplieren (noen hovedkort kan jo stille multiplieren på T-Bred B-kjerne hvertfall) så er det jo bare å teste litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Men kan noen svare meg på en ting!

åssen er overklokkings mulighetene hvis man bestiller en vanlig xp1700 fra komplett?! skal ha den på et epox 8rda+ og twinmos/m winbound og volcano7+

Jeg regner med at med "vanlig xp1700" mener du T-Bred XP1700.

Nå er det vel slik at komplett ikke har så veldig god stepping på de CPU'ene de selger nå, så jeg vil nå tro at du normalt ikke klarer 2.2GHz som nevnes som gjennomsnitt på de danske sidene, hvis du kjøper fra komplett.

Men er du heldig klarer du å bare sette opp fsb til 166MHz samtidig som du setter opp v-core volt litt.

Du får da: 11*166 = 1826MHz

Har hovedkortet ditt mulighet til å stille multiplieren (noen hovedkort kan jo stille multiplieren på T-Bred B-kjerne hvertfall) så er det jo bare å teste litt forskjellig.

Hva med databutikken? bedre og kjøpe der?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 1700+ t-bred fra komplett for en stund siden og er litt skuffet over overklokkings egenskapene, får den ikke opp til 166 uten å stille ned multipileren. Menmen, den er verdt pengene. Men skulle jeg bestilt idag ville jeg bestilt fra waterheads.dk. Lykke til uannsett hva du velger! :)

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan det er med databutikken siden det ikke står noe om steppingen om CPUene de selger.

Men denne danske siden var jo genial! -> Denne ja!

Garanteres opp til 2.1GHz! :o

Fikk lyst å bestille der jeg :yes:

ja men man får jo en xp2100 istedet! + at det blir mere porto!

men kan noen svare meg! hvis jeg kjøper en xp1700 fra komplett. klarer jeg 2 ghz?!

Lenke til kommentar
Prøv å få en med stepping AIUHB - den er veldig bra!

Generelt de som starter med Axxxx er veldig gode overklokkere.

Jeg kjøpte en XP2100+ på PS-data nå nettopp. 800 kr inkl frakt.

Den kjører nå på 2,3 Ghz

Flott overklokk der ja!

Hvilket HK har du og hvilken kjøling? Hvor høy volt?

Og steppingen du har er AIUHB?

Jeg bare har så lyst på en T-Bred jeg kan klokke :D

Lenke til kommentar
Prøv å få en med stepping AIUHB - den er veldig bra!

Generelt de som starter med Axxxx er veldig gode overklokkere.  

Jeg kjøpte en XP2100+ på PS-data nå nettopp. 800 kr inkl frakt.  

Den kjører nå på 2,3 Ghz

inkl frakt? den koster jo 800kr ekslusiv frakt? men kan jeg kjøpe den på komplett istella? like bra der?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...