Hagforce Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Hei Har nettopp installert Fedora 8 64bit på en X2 6400+ Vil gjærne kjøre folding@home. Lastet ned en exe!? fil fra nettstedet til folding@home og startet det opp i terminal etter instruksjoner. Men fikk det ikke til å kjøre skikkelig. Finnes ikke folding@home til linux med et kult gui, screensaver etc? Takker dersom noen har tips Endret 25. januar 2008 av Hagforce Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Du kan ikke kjøre exe-filer i Linux. Men du kan emulere via Wine, eller en virtuell maskin. Finn heller en fil som er laget for Linux. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Joda, såpass vet jeg. Men er nå engang det de har koket i hop her http://folding.stanford.edu/English/Download Men vil som sagt ha noe mer fancy! Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 prøv denne http://boinc.berkeley.edu/download.php, tror den har GUI Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Du kan ikke kjøre exe-filer i Linux.Kan en ikke kjøre kjørbare filer under noe annet enn Windows? Finn heller en fil som er laget for Linux.Den er GNU/Linux-nativ. Husk på at filletternavn er ikke det samme som filformat. Det trådstarter trenger å gjøre før vi kommer noen plass er å oppklare hva han mener med "men fikk det ikke til å kjre skikkelig" ... Pirk: Men du kan emulere via Wine, eller en virtuell maskin.Verken Wine (et API-mellomlag) eller virtualisering, er emulering. Endret 25. januar 2008 av haalo Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Vel, programmet startet opp, og ble stående på "oppgave" 0/50, skjedde ikke mer. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg kan ærlig talt ikke noe om dette, men kanskje det går bedre hvis du prøver med disse instruksjonene. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Du kan ikke kjøre exe-filer i Linux. Det spiller ingen rolle hva fila heter til "etternavn" i Linux. Folding@home har av en eller annen grunn lagt til .exe i den eksekverbare filen til Linux. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Du kan ikke kjøre exe-filer i Linux.Kan en ikke kjøre kjørbare filer under noe annet enn Windows? Finn heller en fil som er laget for Linux.Den er GNU/Linux-nativ. Husk på at filletternavn er ikke det samme som filformat. Det trådstarter trenger å gjøre før vi kommer noen plass er å oppklare hva han mener med "men fikk det ikke til å kjre skikkelig" ... Pirk: Men du kan emulere via Wine, eller en virtuell maskin.Verken Wine (et API-mellomlag) eller virtualisering, er emulering. Hva faen? 1. Jeg trodde han mente en exe-fil, ja en fil som kun hører Windows til. 2. Og jeg visste heller ikke at den var Linux-nativ. So fuck off, og drit i å gå til angrep! Prøv heller å hjelp trådstarter, noe som jeg gjorde! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 ligger det ikke noe i pakkebehandleren til distroen din? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Nei, fant faktisk ikke noe der... Fedora 8, har lagt til livna også... Men er uansett kjedelig å kjøre den i terminal, vil ha noe kult på skjermen mens tallknusingen pågår Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hva faen? So fuck off, og drit i å gå til angrep!Nå er det du som går til angrep her ... Beklager dog hvis innlegget mitt opplevdes som et angrep (noe jeg ikke helt forstår). 1. Jeg trodde han mente en exe-fil, ja en fil som kun hører Windows til.2. Og jeg visste heller ikke at den var Linux-nativ. Vel, du burde kanskje lest hele førsteinnlegget -- han fikk jo kjørt filen. Prøv heller å hjelp trådstarter, noe som jeg gjorde!Det var nødvendig å presisere at hadde fått lastet ned riktig fil for å hjelpe ham. Dessuten har jeg faktisk prøvd å hjelpe trådstarter så godt jeg kan (synd jeg ikke har peiling ). Dog setter jeg pris på at du prøver å hjelpe; jeg mente ingenting personlig. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Fahmon er kanskje hva du ser etter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Jeg brukte dette scriptet, men på en Ubuntumaskin. Funka hest! Husk å les README. Skriv 2 på machine id for å bruke begge kjernene dine Moderator: Fjernet fil. Endret 2. april 2008 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Distribution of this software is prohibited. It may only be obtained by downloading from Stanford's web site (http://folding.stanford.edu and pages linked therein). Som lisensen til F@H sier, er det ikke lov til og distribuere denne programvaren utenom å gå via siden deres, noe denne tråden ikke gjør. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Nå finnes det vel ingen GUI til folding@home for Linux. Hvertfall ikke fra Standford University selv. Kan godt hende det finnes noe 3. parts greier, men ingen fra Standford. Eventuelt kan du kjøre folding@home gjennom wine hvis du vil ha "noe kult på skjermen mens tallknusingen pågår". Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Har trådstarter fått løst problemet sitt? Når det gjelder GUI så synes jeg det er unødvendig, da jeg ikke gidder og se på F@H-klienten til en hver tid, men er det veldig ønskelig finnes det sikkert noe, som NevroMance sier. Google er din venn;) Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 BTW: Mono kjører exe-filer, så er nok ikke bare at filetternavnet er satt på for moro skyld. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Nå finnes det vel ingen GUI til folding@home for Linux. Hvertfall ikke fra Standford University selv. Kan godt hende det finnes noe 3. parts greier, men ingen fra Standford. Eventuelt kan du kjøre folding@home gjennom wine hvis du vil ha "noe kult på skjermen mens tallknusingen pågår". Hvis du ser et par poster oppover så har jeg allerede en link til gui for folding@home Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Er ikke denne folding@home en del av boinc? Jeg mener jeg har sett folding@home når jeg har vært inne å satte på seti@home, trådstarter kan jo prøve å installere boinc. Endret 6. april 2008 av Firesky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå