Gå til innhold

Folding@home til Linux...

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp installert Fedora 8 64bit på en X2 6400+

Vil gjærne kjøre folding@home.

Lastet ned en exe!? fil fra nettstedet til folding@home og startet det opp i terminal etter instruksjoner.

Men fikk det ikke til å kjøre skikkelig.

Finnes ikke folding@home til linux med et kult gui, screensaver etc?

Takker dersom noen har tips :)

Endret av Hagforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke kjøre exe-filer i Linux.
Kan en ikke kjøre kjørbare filer under noe annet enn Windows?

Finn heller en fil som er laget for Linux.
Den er GNU/Linux-nativ. Husk på at filletternavn er ikke det samme som filformat. Det trådstarter trenger å gjøre før vi kommer noen plass er å oppklare hva han mener med "men fikk det ikke til å kjre skikkelig" ...

Pirk:

Men du kan emulere via Wine, eller en virtuell maskin.
Verken Wine (et API-mellomlag) eller virtualisering, er emulering. Endret av haalo
Lenke til kommentar
Du kan ikke kjøre exe-filer i Linux.
Kan en ikke kjøre kjørbare filer under noe annet enn Windows?

Finn heller en fil som er laget for Linux.
Den er GNU/Linux-nativ. Husk på at filletternavn er ikke det samme som filformat. Det trådstarter trenger å gjøre før vi kommer noen plass er å oppklare hva han mener med "men fikk det ikke til å kjre skikkelig" ...

Pirk:

Men du kan emulere via Wine, eller en virtuell maskin.
Verken Wine (et API-mellomlag) eller virtualisering, er emulering.

Hva faen?

1. Jeg trodde han mente en exe-fil, ja en fil som kun hører Windows til.

2. Og jeg visste heller ikke at den var Linux-nativ.

So fuck off, og drit i å gå til angrep! Prøv heller å hjelp trådstarter, noe som jeg gjorde!

Lenke til kommentar
Hva faen?
So fuck off, og drit i å gå til angrep!
Nå er det du som går til angrep her ... :) Beklager dog hvis innlegget mitt opplevdes som et angrep (noe jeg ikke helt forstår).

1. Jeg trodde han mente en exe-fil, ja en fil som kun hører Windows til.

2. Og jeg visste heller ikke at den var Linux-nativ.

Vel, du burde kanskje lest hele førsteinnlegget -- han fikk jo kjørt filen.

Prøv heller å hjelp trådstarter, noe som jeg gjorde!
Det var nødvendig å presisere at hadde fått lastet ned riktig fil for å hjelpe ham. Dessuten har jeg faktisk prøvd å hjelpe trådstarter så godt jeg kan (synd jeg ikke har peiling :p). Dog setter jeg pris på at du prøver å hjelpe; jeg mente ingenting personlig.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg brukte dette scriptet, men på en Ubuntumaskin. Funka hest! Husk å les README. Skriv 2 på machine id for å bruke begge kjernene dine :)

Moderator: Fjernet fil.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå finnes det vel ingen GUI til folding@home for Linux. Hvertfall ikke fra Standford University selv. Kan godt hende det finnes noe 3. parts greier, men ingen fra Standford. Eventuelt kan du kjøre folding@home gjennom wine hvis du vil ha "noe kult på skjermen mens tallknusingen pågår".

Lenke til kommentar

Har trådstarter fått løst problemet sitt?

Når det gjelder GUI så synes jeg det er unødvendig, da jeg ikke gidder og se på F@H-klienten til en hver tid, men er det veldig ønskelig finnes det sikkert noe, som NevroMance sier. Google er din venn;)

Lenke til kommentar
Nå finnes det vel ingen GUI til folding@home for Linux. Hvertfall ikke fra Standford University selv. Kan godt hende det finnes noe 3. parts greier, men ingen fra Standford. Eventuelt kan du kjøre folding@home gjennom wine hvis du vil ha "noe kult på skjermen mens tallknusingen pågår".

Hvis du ser et par poster oppover så har jeg allerede en link til gui for folding@home ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...