Gå til innhold

Fra D200 til 40D, lurt eller idiotisk?

Anbefalte innlegg

I ditt tilfelle ville jeg gått for D300, i hvertfall hvis du har god nikon-optikk og differansen på 4-5000 mellom 40D/D300 ikke spiller noen rolle

Mulig, men får han en grei sum for 70-200'en hans, kan han like gjerne selge den og kjøpe mk.II brukt.

Jepp, jeg burde få litt for min Sigma 70-200 2.8. Den er kjøpt oktober 07, så er den byttet en gang for å få et perfekt eksemplar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har gått fra D200 til 40D. Ikke store forskjellen, bortsett fra på høy iso. Her er 40D overlegen i mine øyne. Er ellers meget god fornøyd med 40D.

I ditt tilfelle ville jeg gått for D300, i hvertfall hvis du har god nikon-optikk og differansen på 4-5000 mellom 40D/D300 ikke spiller noen rolle

Er det ikke litt dumt å velge D300 om målet for å bytte er å få tilbake Canon?

Jeg syns ikke dette høres dumt ut overhodet. Er ofte bare småting som gjør at man liker Nikon fremfor Canon eller omvendt. Allikevel er disse småtingene nok til å gjøre kameraet ukomfortabelt å bruke over tid, noe som setter en demper på fotointeressen.

Det vil man ikke ha noe av.

Har du lyst på 40D og har budsjettet til byttet OG føler at det er noe du ønsker å bruke penger på så bytter du.

Å bytte til D300 koster tross alt penger det også og hjelper veldig lite for behovet om å få Canonmenyer osv igjen.

Lenke til kommentar
Å bytte til D300 koster tross alt penger det også og hjelper veldig lite for behovet om å få Canonmenyer osv igjen.

Helt enig. D200/D300 er 99% identiske når det gjelder knapper og menyer. Med andre ord er det minimal forskjell i 'bruksfølelsen' som er et viktig element for trådstarter.

Lenke til kommentar

Helt enig. D200/D300 er 99% identiske når det gjelder knapper og menyer. Med andre ord er det minimal forskjell i 'bruksfølelsen' som er et viktig element for trådstarter.

Korrekt.

OT: Hvem er denne Cetramarius? Og hvordan går det an å skrive noe som har så liten mening som det? (din signatur)

EDIT:

Et lite søk og så fant jeg:

Cetramarius's innlegg

haha

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...