Gå til innhold

Fra D200 til 40D, lurt eller idiotisk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i dag Nikon D200. Jeg hadde Canon 350D før, og jeg har litt lyst å bytte system igjen. Jeg føler jeg liker menyene osv. bedre på Canon.

Da lurer jeg på å selge Nikon utstyret, og kjøpe følgende i første omgang:

Canon EOS 40D

Canon 70-200 2.8

Tamron 17-50 2.8

Canon 430EX

Er det lurt, eller er det idiotisk?

Ver så snill ikke kom med sånne kommentarer: "Du er 12 år og greier deg med ett kompaktkamera til 900kr." Eller: "Bortskjemte drittunge" Jeg jobber som pressefotograf i en avis, og jeg betaler alt selv.

Endret av jhdjupvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja.. D200 får du jo ikke så mye for (6-8k avhengig av antall eksponeringer og stand), men hva annet har du ?

Jeg tipper at du ikke går i pluss med dette, da kan det være bedre å kanskje oppgradere litt optikk istedet...

Per i dag har jeg bare Sigma 70-200 2.8 av optikk.

Lenke til kommentar
Nja, D300 frister kanskje, men jeg har lyst å gå over til Canon igjen.

Canon EOS 1D mark II er også interessangt, men finner ingen gode brukt-tilbud på nettet for tiden.

Følg med på Foto.no, kommer stadig der... Ligger i hvert fall 3-4 blant de første 30 Canon-DSLR nå, MkII og MkIIN.

Ellers ville jeg valgt å oppgradere til D300 i stedet...

Lenke til kommentar
Er det lurt, eller er det idiotisk?

Ja, det er enten lurt eller idiotisk. Den eneste som kan svare på det er jo du.

Hvis det er sånn at du er ukomfortabel med å bruke D200, særlig siden du bruker det profesjonelt, så sier jo svaret seg selv.

Hvis du skifter så er det jo lurt for vedkommende som får kjøpt seg et billig D200 eller en billig linse ihvertfall :)

Håkon

Lenke til kommentar
Nja, D300 frister kanskje, men jeg har lyst å gå over til Canon igjen.

Canon EOS 1D mark II er også interessangt, men finner ingen gode brukt-tilbud på nettet for tiden.

:)