Gå til innhold

Fra D200 til 40D, lurt eller idiotisk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i dag Nikon D200. Jeg hadde Canon 350D før, og jeg har litt lyst å bytte system igjen. Jeg føler jeg liker menyene osv. bedre på Canon.

Da lurer jeg på å selge Nikon utstyret, og kjøpe følgende i første omgang:

Canon EOS 40D

Canon 70-200 2.8

Tamron 17-50 2.8

Canon 430EX

Er det lurt, eller er det idiotisk?

Ver så snill ikke kom med sånne kommentarer: "Du er 12 år og greier deg med ett kompaktkamera til 900kr." Eller: "Bortskjemte drittunge" Jeg jobber som pressefotograf i en avis, og jeg betaler alt selv.

Endret av jhdjupvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja.. D200 får du jo ikke så mye for (6-8k avhengig av antall eksponeringer og stand), men hva annet har du ?

Jeg tipper at du ikke går i pluss med dette, da kan det være bedre å kanskje oppgradere litt optikk istedet...

Per i dag har jeg bare Sigma 70-200 2.8 av optikk.

Lenke til kommentar
Nja, D300 frister kanskje, men jeg har lyst å gå over til Canon igjen.

Canon EOS 1D mark II er også interessangt, men finner ingen gode brukt-tilbud på nettet for tiden.

Følg med på Foto.no, kommer stadig der... Ligger i hvert fall 3-4 blant de første 30 Canon-DSLR nå, MkII og MkIIN.

Ellers ville jeg valgt å oppgradere til D300 i stedet...

Lenke til kommentar
Er det lurt, eller er det idiotisk?

Ja, det er enten lurt eller idiotisk. Den eneste som kan svare på det er jo du.

Hvis det er sånn at du er ukomfortabel med å bruke D200, særlig siden du bruker det profesjonelt, så sier jo svaret seg selv.

Hvis du skifter så er det jo lurt for vedkommende som får kjøpt seg et billig D200 eller en billig linse ihvertfall :)

Håkon

Lenke til kommentar
Nja, D300 frister kanskje, men jeg har lyst å gå over til Canon igjen.

Canon EOS 1D mark II er også interessangt, men finner ingen gode brukt-tilbud på nettet for tiden.

:)

Er det canon du liker best så gå for det,du vil uansett ikke klare se forskjell på bildene om du bruker noen av de nevnte kameraene her.

Det som her er viktig er at du får det kameraet som passer best for deg og som du er mest fortrolig med,så mener du det er 40D så gå for det,det er et utmerket kamera.

Lenke til kommentar

"Ingen" gode brukt-tilbud? Har du sjekket foto.no eller?

Hvis ikke 12.000 kroner for et kamera gått 20.000 eksponeringer er godt nok for deg (eventuellt at 12.000 kroner blir for mye), så vet ikke jeg. Uansett kan du ikke si at det ikke er et godt tilbud.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk

Ser ut som en bra pakke, ville selv valgt bare orginal optikk, men det er min mening.

Hvilken avis jobber du i btw?

Lenke til kommentar

Jeg har gått fra D200 til 40D. Ikke store forskjellen, bortsett fra på høy iso. Her er 40D overlegen i mine øyne. Er ellers meget god fornøyd med 40D.

I ditt tilfelle ville jeg gått for D300, i hvertfall hvis du har god nikon-optikk og differansen på 4-5000 mellom 40D/D300 ikke spiller noen rolle

Lenke til kommentar
I ditt tilfelle ville jeg gått for D300, i hvertfall hvis du har god nikon-optikk og differansen på 4-5000 mellom 40D/D300 ikke spiller noen rolle

Mulig, men får han en grei sum for 70-200'en hans, kan han like gjerne selge den og kjøpe mk.II brukt.

Lenke til kommentar
Jeg har i dag Nikon D200. Jeg hadde Canon 350D før, og jeg har litt lyst å bytte system igjen. Jeg føler jeg liker menyene osv. bedre på Canon.

Med D200 trenger du jo knapt å gå inn i menyene hvis du vet hva du gjør. Så det er kanskje litt i overkant å skifte system for å spare 10 sekunder her og der en gang i blant..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...