Gå til innhold

Nokia E51 og låskode

Anbefalte innlegg

Fikk endelig min E51 fra amentio.no i dag etter tre ukers venting. Så da pakka jeg den ut, inn med batteri og simkort, taste pinkode. Så langt bare fryd og gammen. Så må jeg taste låskode, prøver standard 12345, det samme som står instruksjonsboka. Funker dårlig. Har prøvd flere andre kombinasjoner uten hell.

Går det an komme rundt dette, eller finnes det andre standardkoder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjer hvis du prøver å starte uten sim-kort?

Da må jeg også skrive inn låskode

Du har nok fått en brukt telefon... :thumbdown:

Men merk at dersom du først tastet et par andre koder enn 12345 blir telefonen sperret for flere forsøk, og svarer da bare feil kode uansett. La den ligge mange timer før du prøver 12345 igjen (tviler på at dette er problemet, siden en ny telefon ikke har låskode aktivert uansett).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis du prøver å starte uten sim-kort?

Da må jeg også skrive inn låskode

Du har nok fått en brukt telefon... :thumbdown:

Men merk at dersom du først tastet et par andre koder enn 12345 blir telefonen sperret for flere forsøk, og svarer da bare feil kode uansett. La den ligge mange timer før du prøver 12345 igjen (tviler på at dette er problemet, siden en ny telefon ikke har låskode aktivert uansett).

Det er for pokker andre gang jeg får en brukt telefon fra såkalte seriøse firmaer isåfall.. Typisk.

Jeg får fem forsøk på koden, så blir den sperret i fem minutter før jeg kan prøve på nytt.

Lenke til kommentar

Send en mail Amentio.no eller ta en telefon til dem så får du sikkert løst problemet ditt.

I og med at 12345 ikke er låskoden så er nok mobilen vært i bruk pluss at det lå telenor brosjyre oppi eska.

Klag inn til amentio og få redusert pris på varen og få låskoden, eller krev å få en ny mobil. Du har loven på din side. Hvis dem ikke er samarbeidsvillig så ta kontakt med forbrukerrådet der får du mye hjelp til slike saker.

Endret av Adda
Lenke til kommentar
Send en mail Amentio.no eller ta en telefon til dem så får du sikkert løst problemet ditt.

I og med at 12345 ikke er låskoden så er nok mobilen vært i bruk pluss at det lå telenor brosjyre oppi eska.

Klag inn til amentio og få redusert pris på varen og få låskoden, eller krev å få en ny mobil. Du har loven på din side. Hvis dem ikke er samarbeidsvillig så ta kontakt med forbrukerrådet der får du mye hjelp til slike saker.

Har sendt mail, men får vel ikke svar før på mandag. Det greieste hadde jo vært å bare fått låskoden, så slapp jeg å vente x antall uker til. 3230'en konka ut rett etter at jeg hadde bestilt denne, så nå er det tilbake igjen til 6110. Merker den begynner å bli noen år gammel (6 år faktisk), men batteriet holder fint i 4-5 dager hvertfall :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpte du den hos amentio.no for 2500kr + frakt.

Når du kunne ha fått den billiger hos Netcom for kun 590kr med supertalk 129kr mnd = totalpris 2138 kr + gratis frakt! De sender gratis på døren også! ;-) Og telefonen er selvfølgelig IKKE operatørlåst! Du kan også velge å betale 1500kr for å si opp abonemanget med en gang uten å betale 129kr mnd!

Jeg kjøpte E51 for et par dager siden der, er meget fornøyd! :) Det jeg gjorde var at jeg opprett meg en nytt nr med mobil. Og jeg betaler ned 129kr mnd som avbetaling på mobilen ;) Hvis du tar kontakt med amentio og de går med på at du angrer på kjøpet så ville jeg heller valgt å kjøpe hos netcom, billiger og bedre. Bedre service vilkår, i og med at deres leverandør for nettbutikk er moobi.no. Har alltid hatt positiv erfaring med de!

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Tja, jeg så bare etter mob uten abb. så. Men dog, det var jo en god pris det. Men får jeg bare låskoden så er jeg fornøyd, gidder ikke styre så mye bare jeg får ny mob som funker :) I mellomtiden har jeg jo min 6110 med Metris og 171 kb ledig minne :)

Lenke til kommentar

Skulle prøve å skrive inn 00000 som kode, men når jeg skrivt inn 000 så forsvinner stjernene som skjuler tallene og det står altså 000 i displayet. Jeg kan ikke skrive flere 0'er, men kan skrive andre tall. Hva er dette, noe slags nødnummer modus?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...