bjaa Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hei, jeg lurte på hvilket skjermkort jeg burde kjøpe for rundt 2000 kroner?Jeg hadde bestilt meg geforce fx med engang det kom på komplett, men jeg avbestilte det med engang når jeg fikk høre resultatene...Så brukte jeg litt penger på annen dritt, så nå har jeg bare 2000 kroner ca. til skjerkort... Forslag? Er Ati radeon 9500pro noe bra? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
fondus Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg ville gått for dette. Det er ikke så dyrt som du vil ha det, men det har veldig gode overklokkingsegenskaper. Selv kjører jeg mitt på 327/678MHz nå og det fungerer fint. Trenger bare en ekstra vifte som blåser over hele kortet Overklokking.no har en test av kortet, kanskje lese den? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Skrap sammen 200 kr til og kjøp deg sapphire 9700. Og om det er ute av bildet kjøp 9500 Pro! Genialt kort, veeldig mye for pengene! Storfornøyd med mitt eksemplar hvertfall! Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Sapphire R9700. Klokkes som regel lett opp til R9700pro hastigheter og litt til. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg kan legge på 200 kroner, ikke no problem, men har radeon 9700 8 pipelines? Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Lurer på sånn ca det samme. Har tenkt på sappirine 9700 kortet selv. Har hørt noe om å ca doble båndbredden eller.no på dette kortet bare ved å gjøre en liten greie i driverne (half-pipes/full-pipes eller.no) Er dette mulig? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Lurer på sånn ca det samme.Har tenkt på sappirine 9700 kortet selv. Har hørt noe om å ca doble båndbredden eller.no på dette kortet bare ved å gjøre en liten greie i driverne (half-pipes/full-pipes eller.no) Er dette mulig? Nei det går ikke an. Radeon 9500 128mb har 4 pipelines og 4 som er stengte. Disse kan du åpne med software (RivaTuner) eller ved hardware-mod. Etter moden er kortet identisk et Radeon 9700 i specs. Dette dobler ikke minnebåndbredden, hvis det var det du mente? Pipelines har ikke noe med minnebåndbredden å gjøre, det er utelukkende rammen og dens frekvens og minnekanaler som gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå