Spookey22 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Mange unge tyske menn tok livet sitt etter utgivelsen av Unge Werthers lidelser. Hva mener du kan være årsaken til dette? Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg hadde gjerne svart, hadde jeg ikke samtidig gjort leksene dine for deg. Lenke til kommentar
Spookey22 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg hadde gjerne svart, hadde jeg ikke samtidig gjort leksene dine for deg. Hvordan visste du at det var norsk-leksen min??? Lenke til kommentar
Ignatius Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg hadde gjerne svart, hadde jeg ikke samtidig gjort leksene dine for deg. Hvordan visste du at det var norsk-leksen min??? Smuuule opplagt, kanskje? Har man vokst opp med internett kan man vel de fleste av den typen triks selv. Lenke til kommentar
IsBjoeRn Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Mange unge tyske menn tok livet sitt etter utgivelsen av Unge Werthers lidelser. Hva mener du kan være årsaken til dette? Mange personer med psykiske lidelser vil kjenne seg igjen i boka, og de vil føle seg såpass mye inn i bokas personer at deres tenkemåte blir gjordt om totalt. Personene som leser, som samtidig også tidligere har sliti med psykiske lidelser, har satt seg så inn i forskjellige problemstillinger i boka, og satt seg så inn i settingen at det blir for mye for dem. Dermed tar de selvmord. Det blir en overbelastning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå