nordemoniac Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hei! Har en BMW 3-serie fra 1989 med lekkasje i kjølingssystemet. Finner egentlig ikke helt ut hvor det kommer fra. Ser ut til å være fuktig nederst på påfyllingstanken, men er tette slanger... Ser forresten ut som om det er noen slags justering der? En feit "bolt" som man kan skru inn... Ser alle fall ut som noe med gjenger. Virker som om den har en umbraco-skrue. Bilen blir kjemperaskt varm under kjøring, og må fylle på kjølevæske hele tiden... Hvor er det vanlig med slike feil på denne bilen? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det er ikke sprekk i tanken da? Den feite "bolten" høres ut som en frostplugg. Hvis det fryser i systemet, vil den sprette ut. Prøv å gi litt turtall på den mens du ser etter lekasjer. Det er så godt som ingen sirkulasjon i vanntanken på tomgang. Det kan også være topp-pakningen som er gåen. Sjekk om olja har økt, eller om det ryker veldig hvitt av eksosen. (Det vil uansett ryke litt om vinteren) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Vanligvis er det vel vannpumpa som ryker. Har bytta en del komplette radiatorer. De tåler ikke frostveska og går i oppløsning helt nederst. Toppakning er vel ikke helt uvanlig det eller. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Hadde ikke tenkt på det med toppakning i det hele tatt.. Så på kjølevæska... er rimelig blå-grønn.. Som i olje-blå, ikke kjølevæske-farve... Litt ille... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hadde ikke tenkt på det med toppakning i det hele tatt.. Så på kjølevæska... er rimelig blå-grønn.. Som i olje-blå, ikke kjølevæske-farve... Litt ille... Hadde selv en lekkasje på BMW min. Det hele startet med at jeg trodde det var vannpumpa, pakningene rundt den. Men etter nærmere undersøkelelse fant jeg ut at det var slangeklemme på slangen fra raditor til toppen. Byttet denne og samtlige klemmer. Så neste hobby kveld, så skulle jeg sjekke at der jeg trodde lekkasjen var om det var tett, dro litt i slangen- og da røk skjønten(den slangen er festa til, som igjen går til toppen) Skikkelig morken plastikkbit. Byttet denne. Ble bra etter det. Det du kan gjøre er å trykkteste systemet, da finner du lett lekkasjen. Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Den platiskk biten har ryki mens jeg har grise rusa en sånn motor før. Jeg fikk 8 liter kokende frostveske i trynet. Kjempe deilig. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Den platiskk biten har ryki mens jeg har grise rusa en sånn motor før. Jeg fikk 8 liter kokende frostveske i trynet. Kjempe deilig. Hørtes ikke helt behaglig ut nei. Litt småseig, og lukter dritt etterpå da ja?! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ja det lukta frostveske i flere mnd etterpå. Klødde også godt i trynet en stund og jeg ble veldig tørr i trynet etterhvert. Det verste var lukta som satt fast i nesa. Når jeg ble syk og snørrete et et halvt år etterpå smakte jeg fortsatt den søte frostveske smaken. Det er helt klart ikke bra, men jeg kom helskinnet ut av det. Helt fin nå... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Godt det gikk bra, kunne fått værre konsekvenser. Husker på skolen, kjøretøy, sto å skrudde på gammel golf. Justerte tenning, og plutselig takket den ene slangen for seg. Spruta en gjørmete guffe rundt i hele verkstedet, heldighvis gikk alt bra. Den var brun og gjørmete antaglighvis pga defekt toppakning, og masse olje i kjølevæska! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå