Holypain Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 God dag! Har nettopp kjøpt meg nytt hovedkort og ram. Hoverkorte jeg har er ABIT IP35 PRO og rammen jeg har er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312054 Kjøpte meg 2x 1024 mer ram enn det jeg hadde fra før. Problemet er det at jeg ikke får till å ha 4gb ram, enten så tror jeg hovedkorte er defekt, eller så er det strømmen. Har en gammel strømmfosyning på 400W og har Tagan som merke. Det har funket ganske bra, men en strømkabel har løsnet seg opp i strømkabelen til skjermkortet, så måtte bestille meg nytt uansett. Har bestillt meg ett på over 500W. Tilbake till problemet, det som er ganske tøfft med hovedkorte er LED displayet som viser ERROR kode slik at det er lett å se hva som er feil, å denne gangen stod det C1 som jeg fant ut var Ram feil. Sjekket også gjennom ram som skal funke med hovedkortet å skal funke.. Har også en Intel Core 2 Quad Q6600 og Skjermkort: Radeon x1950 (mulig det blir bytta ut) og en HDD på 500gb (samsung, SATA) Noen som vet noe om dette? Takker på forskudd. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Du må ha 64 bis OS for å ha 4bg ram + skjermkort. Endret 25. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Holypain Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Holder på å legge in Vista x64.. skal se om det går ann å bruke de andre brikkene.. takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå