Gå til innhold

Overklokke et 8600M GT kort! Gradene er høye!

Anbefalte innlegg

Jeg fulgte den guiden til ifl90 fordi jeg har den PC-en. Den har 8600M GT skjerkort.

(mens jeg spiller da) I guiden sto det at man skulle holde seg rundt 80 grader med overklokking, men hos meg er den på 80 grader uten overklokking og rundt 90 og mere med overklokking.

Hvorfor det? Hva kan jeg gjøre for å få ned gradene? Hvorfor er min så mye varmere, har dere noe forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fulgte den guiden til ifl90 fordi jeg har den PC-en. Den har 8600M GT skjerkort.

(mens jeg spiller da) I guiden sto det at man skulle holde seg rundt 80 grader med overklokking, men hos meg er den på 80 grader uten overklokking og rundt 90 og mere med overklokking.

Hvorfor det? Hva kan jeg gjøre for å få ned gradene? Hvorfor er min så mye varmere, har dere noe forslag?

kansje fordi du har klokka litt mye? 80-90 grader er sjukt mye, skal vel ligge på mellom 40-60.

Du kan vel klokke ned litt?

(Skjønner ikke folk som må overklokke omtrent det beste som finnes på markedet akkurat nå)

Endret av bowlingman
Lenke til kommentar

kansje fordi du har klokka litt mye? 80-90 grader er sjukt mye, skal vel ligge på mellom 40-60.

Du kan vel klokke ned litt?

(Skjønner ikke folk som må overklokke omtrent det beste som finnes på markedet akkurat nå)

Et skjermkort kan du nesten kaste på gassgrillen uten at de tar skade av det. :) 40 Grader er i alle fall en svært lav temperatur, tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Det stemmer Gigax, Et skjermkort tåler langt mer enn en CPU. 80-90 grader er ikke sykt mye, det er faktisk det jeg ville kalt en normal temp for skjermkort, hvertfall for bærbare.

Min IFL 92+ ligger på 65-70 grader core på vanelig bruk og 80-85 under hard spilling, men min pc har vert så varm fra starten av. Det betyr vel at det ikke er støv som gjør det?

Noen råd får å senke gradene?

Endret av Sindrextr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...