Gå til innhold

Noen Som Har Kommentarer Om Oppsettet Mitt ?

Anbefalte innlegg

Hei..

Skal bestille PC no snart ..

Skriv gjerne noe som er bedre jeg skal ha osv..

PROSSESSOR : AMD Athlon XP2600+

GRAFIKK : Creative 3DBlas. GeForce4 Ti4800 128MB

DVD- BRENNER : Asus DVD-brenner IDE DRW-0402P Retail DVD

CD - ROM : NEC CD-spiller IDE 52x Intern (CD3002) Bulk

HOVEDKORT : Asus A7V8X/GLAN/S-ATA hovedkort Socket A

KABINETT : Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv & PlexiGlass

MINNE / RAM : 3x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

LYDKORT : Hercules Game Theater XP 7.1 Lydkort PCI med Rack, Retail

HARDDISK : Western Digital 120 GB 8 MB Cache

HARDDISK 2 : Western Digital 120 GB 8 MB Cache

SKJERM : Samsung 19" LCD Syncmaster 191T TCO95

Skjerm, Dual, Sort

Ser Dette Bra Ut ?

Kom Gjerne Med Kommentarer OSV.

På Forhånd Takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser bra ut, men noen små endringer ville jeg gjort!

For det første, så trenger du ikke 3*512mb minne, det holder med 2*512mb. Bytt de ut til Corsair XMS serien!

Gå for Intel 2.8GHz og et dual ddr hk.

Så ville jeg også puttet på DVD-spiller i steden for cd-spiller.Kjekt å ha :p

Lenke til kommentar
Hvor selger de Geforce Ti4800?

GeForce4 TI4800SE er noe helt annet enn GeForce4 TI4800. Det er en oppgradering av TI4600.

GeForce TI4800 burde egentlig ha hett GeForce TI4200 AGP8X. Det er mao. AGP hastigheten som går opp fra maks 4X til maks 8X. I praksis er det kun ved høye skjermoppløsninger du merker noen særlig forskjell på 4X og 8X.

Er man litt "lur" nå, så kjøp et TI4200 for "halv" pris med 4X AGP.

Generell kommentar: Jeg fatter heller ikke hva du skal med 1.5GB minne. Hva slags applikasjoner er det du kjører da? Simulering av injeksjon/produksjon i oljebrønner på et felt i nordsjøen... (det gjør vi på jobben, og da trengs MYE minne).

Ellers så har jeg maken skjerm som du har satt opp, men i sølv. Helt topp den, men jeg hadde aldri kjøpt den hvis jeg ikke hadde fått den demobrukt. Den er altfor dyr til det. En Hyundai Q17S 17" til 3995,- hos www.psdata.no er et godt valg det også, med kjappere responstid (20ms v. 25ms).

Du burde kanskje oppgi hva du skal bruke PCen til... Kjøre oljesimulreringer eller spille navngitte spill, kopiere DVD fillmer etc.

Lenke til kommentar

Du burde kanskje oppgi hva du skal bruke PCen til... Kjøre oljesimulreringer eller spille navngitte spill' date=' kopiere DVD fillmer etc.[/quote']

hmm.. Jeg skal spille , brenne litt DVD filmer , LAN , Skole Arb. , OSV..

Lenke til kommentar

Du burde kanskje oppgi hva du skal bruke PCen til... Kjøre oljesimulreringer eller spille navngitte spill' date=' kopiere DVD fillmer etc.[/quote']

hmm.. Jeg skal spille , brenne litt DVD filmer , LAN , Skole Arb. , OSV..

Da er det overkill med de komponentene du har valgt. Husk at ingenting blir så fort avleggs som PC utstyr. Kjøp aldri noe særlig bedre utstyr enn du trenger, det er nemlig mye billigere å oppgradere et par ganger før du bytter ut hele PCen om et par-tre år. Hvovedkortet utnyttes vel best med 2X samme minnemodul, så hvis du har råd er selvsagt 2X 512MB best. XP2600+ er den billigste AMD med raskeste front side bus (333Mhz effektiv), bra valg. Ang. harddisk, så trenger du ikke ekstrem hastighet, velg heller stor og rask nok. Men siden prisforskjellen ned til disken med 2MB cache er såpass liten, så er det lite å spare. Du kan jo ev. kjøpe en harddisk nå, for så å kjøpe en til om et år...

Hvis du snur alt på hodet og ser på testene til www.dinside.no av PCer til 10000 kr, så får du mye for de pengene, www.psdata.no har jo også noen pakker til 15000. Men ved å velge fritt, så får du det du vil ha. Du må selvsagt sette den sammen selv, eller få hjelp av en venninde/kamerat.

Lenke til kommentar

GeForce TI4800 burde egentlig ha hett GeForce TI4200 AGP8X. Det er mao. AGP hastigheten som går opp fra maks 4X til maks 8X. I praksis er det kun ved høye skjermoppløsninger du merker noen særlig forskjell på 4X og 8X.

Nei Ti 4800 er et Ti4600 med 8x agp

Det er ikke riktig. Det er stor forskjell på TI4800SE og TI4800, men lett å blande benevnelsene.

Lenke til kommentar

Nei Ti 4800 er et Ti4600 med 8x agp

Det er ikke riktig. Det er stor forskjell på TI4800SE og TI4800, men lett å blande benevnelsene.

Ja jeg ser det, for du blander dem nå. Ti 4800SE er Ti4400 med 8x agp, mens Ti4800 er Ti4600 med 8x agp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...