noeinstein Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hei,har et spørsmål til dere som har erfaring med linux-distoer. Har en gammel laptop PC med følgende hardware: CPU: Celeron 666 mhz RAM: 128 Mb Wi-fi: Linksys WPC54G ver. 3.1 integrert grafikk Cd-stasjon 8 Gb Harddisk Har nettopp prøvd xubuntu live-cd for å se om den fant nettverkskortet men fikk bare opp noen få ikoner på skrivebordet, ikke menylinje oppe og nede. Skulle gjerne hatt en distro som gjør at jeg kan bruke denne PC-en til lettere oppgaver som brevskriving, e-post og litt surfing. En stor fordel om den går 'rett på nett' med det trådløskortet. Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ubuntu er jo grei, men jeg ville ha prøvd og få inn mer minne. 128MB er i snaueste laget. Du har jo noen beregnet for gamle maskiner men jeg tror jeg heller ville ha prøvd og skaffe noen billige minnebrikker og gå for en std distro. Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) har du prøvd DSL? Endret 27. januar 2008 av KongPedersen Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 har du prøvd DSL? Akkurat innstallert DSL og skal se i løpet av kvelden om jeg greier å få den på nett. Vet ikke hvordan jeg skal greie det da jeg bare har trådløst kort i den. Må lese meg opp litt først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå