Gå til innhold

DMC 4 Demo bilder

SPiLL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse bildene er tatt gjennom component. Noe som gir ett noe dårligere bilde enn HDMI på ps3. Les mer nedenfor, tatt fra den ripten.com linken over.

There aren’t many differences between these two. You might be mistaken into thinking that the Xbox 360’s textures are of a higher resolution. This is untrue. By altering the sharpness settings for the PS3 you will be able to exactly replicate the Xbox 360 image.

The texture resolutions are the same on both consoles. The lack of RGB Full on the PS3 images, which widens the colour spectrum, also impacts the visible sharpness of the textures in these images.

By looking at these screenshots we can begin to see something odd on the PS3 version. Some sort of motion blur, which should not be mistake for lower-resolution textures. This can be seen by pausing your HDTV screen and looking at the slightly blurred image.

Further research, thanks to Quaz51 of Beyond3d Forums (the man who brought you 600p COD4), shows that the PS3 version of DMC4 has a persistence effect (blend frame + frame -1) that blurs the image during movement. No such persistent effect is on the Xbox 360 version.

This motion blur on the PS3 version can be seen in stark realisation when looking at a moving enemy in each console version:

Quite a difference, but don’t be fooled. This is only the blur on the PS3 version, which a still capture shows off, unlike you who will be able to see the sharp textures. The Xbox 360 image is also slightly over-sharp, but this can act to make the texture resolutions look to be of a higher resolution.

It’s also significant to point out that unlike what is expressed on the PSforums, both versions have 2xAA (gets rid of “jaggies” on the edges of objects), but there are more times you’ll notice an edge without AA on the Xbox 360 than on the PS3.

Conclusion? Capcom has created a hell of a multi-platform engine, rivaling Ubisoft Montreal’s Assassin’s Creed engine, and Infinity Ward’s Call of Duty 4 engine.

There isn’t much difference between these two console versions of Devil May Cry 4, except an added motion blur effect on the PS3 version, which is either to improve AA or to give the action an even more heart pumping effect.

What’s most important is that both versions are 60fps, which will keep up with the non-stop action of this latest action title. Dan Landis gives his impressions of the demo here at Ripten.

Ser altså ut som om at begge versjonene er ganske så like ;)

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Multiplatformspill har vel det siste halve året sett temmelig identiske ut på begge platformer? De "forskjellene" folk som regel klarer å finne er småpirk, og ikke noe man merker når man faktisk spiller.

Sammenligningene til f.eks GameTrailers er jo kun flamebait og har ingen hensikt lenger, da det som kunne vært av forskjeller blir visket ut av komprimeringen på videoen.

Lenke til kommentar
Disse bildene er tatt gjennom component. Noe som gir ett noe dårligere bilde enn HDMI på ps3. Les mer nedenfor, tatt fra den ripten.com linken over.

blabla

Ser altså ut som om at begge versjonene er ganske så like ;)

Jeg er usikker på om jeg tror på det der, for forskjellen på teksurene var ganske dramatisk.

Lenke til kommentar

Gratulerer til de lengre opp som ikke har fått med seg at den såkalte dårlige teksturer grunnes at Ps3 versjonen har motion blur. Feil, Amored, det er positivt at Ps3 har innstillinger som muligjør utnyttelse av nyere tv'er og deres funksjoner. Men det er selvfølgelig min mening ;)

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ja, jeg synes det er feil. Blir som å se glasset for halvtomt istedet for halvfullt. Hvorfor skulle det være dumt at Ps3 kan stilles inn til å støtte funksjoner til nye hd tv'er? Den skal jo også fungere som blu-ray spiller og der er maks bildekvalitet billig. Grunnen for at denne innstilligen ikke er på xbox 360, er at den ikke støttes av maskinen.

Lenke til kommentar
Ja, jeg synes det er feil. Blir som å se glasset for halvtomt istedet for halvfullt. Hvorfor skulle det være dumt at Ps3 kan stilles inn til å støtte funksjoner til nye hd tv'er? Den skal jo også fungere som blu-ray spiller og der er maks bildekvalitet billig. Grunnen for at denne innstilligen ikke er på xbox 360, er at den ikke støttes av maskinen.

Men var ikke teksturene skarpere på 360 versjonen selv om den ikke har denne innstillingen? Så hva er poenget da?

Lenke til kommentar

360 har jo ikke funksjonen men trenger ikke å endre innstillinger for å spille DMC4 på det nivået mens ps3 må, er negativt at du må endre på innstillinger men jeg skjønner hva du vil frem til, but spillet ser fortsatt bedre ut på 360 ettersom du ikke behøver å gjøre noe som helst for å ha det bildet.

Lenke til kommentar
360 har jo ikke funksjonen men trenger ikke å endre innstillinger for å spille DMC4 på det nivået mens ps3 må, er negativt at du må endre på innstillinger men jeg skjønner hva du vil frem til, but spillet ser fortsatt bedre ut på 360 ettersom du ikke behøver å gjøre noe som helst for å ha det bildet.

Det var det jeg mente :)

Lenke til kommentar

Men var ikke teksturene skarpere på 360 versjonen selv om den ikke har denne innstillingen? Så hva er poenget da?

Nei, det er samme teksturene, men med motionblur på Ps3 versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...