Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Angående uttak av Stipend.

Anbefalte innlegg

Okey - Det er som følger.

- Jeg hadde hverken bank kort, eller har. '

- Passet mitt gikk ut for 2 år sia, Og får ikke brukt det til å oprette Konto (Altså, Bank kort) P.g.a Jeg har skiftet navn.

- Mamma bor nå i Danmark, og jeg bor i et Kollektiv, Gjennom Barnevernet.

- Da mamma var her oppe i desember, Fikk vi fikset et Identitetskort hos Posten, Ved hjelp av Legitimasjon fra mamma.

- Identitets kortet fikk jeg først for noen dager siden.

- Vi ville at stipendet skulle inn på en kapital konto, SOM JEG SÅ KUNNE BRUKE (Er 16, Og skal egentlig ikke ha lov til det, Men ifølge posten den dagen, Sa de at det ville funke, så lenge jeg hadde legitimasjon med meg, som så ville være det Identitets kortet jeg fikk.

- Var nede ved posten for 2 dager å hentet Identitets kortet, og sjekket saldoen min på Kapital kontoen. - Yes, Tenkte jeg. Jeg har fått stipend.

- Mannen i kassa spurte om jeg ville ta ut penger der og da, men jeg sa jeg kom innom dagen etter, Dvs igår.

- Igår var jeg ved posten for å ta ut penger, Han sa TAST INN NR PÅ DEN LAPPEN "altså kapital nr eller noe" Også sto det plutselig ADGANG NEKTET.

-Wtf tenkte han, og ringte banken for å høre. De spurte om jeg eide kapital kontoen, og fant ut at det stemte. Så sa de at jeg måtte være 18 for å ta ut eller, ha med moren min.

Vel, Problemet mitt nå er, Jeg trenger de pengene sinnsykt. I forhold til innkjøp av skolesaker.

Mamma bor i danmark, og har ikke mulighet for å komme opp igjen før om 2-3 månd.

Barnevernet kan ikke være med, selv om de så kunne tatt ut. For da må jeg betale, Mat osv selv. Og får hverken lommepenger eller noe. Og er ikke keen på det i det hele tatt.

Så spørsmålet er : Er det noen mulighet for at jeg selv kan kunne få tatt ut penger?

Er det mulig å bare finne en random mann/dame på gata, også få henne til å ta de ut, ved at jeg gir "Koden" Eller må personen vise legitimasjon? For mamma skrev jo under med sin underskrift

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

18 År for å ta ut? Ja da har jeg hørt det å. Jeg er 15 år har egen bankkonto og kort som jeg har full tilgang til, har også egen nettbank. Ta deg en tur til politistasjonen og forhør deg litt. Få evt med deg dem til banken.

Endret av Skagen
Feil bruk av quoting.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...