Gå til innhold

Trenger kjøler til 8800GT 1024 MB, anbefalinger?

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg synes at kjølerne på mine to 8800GT bråker litt for mye, og har derfor lyst til å bytte dem ut. Jeg er dog ganske grønn på dette med skjermkortkjølere, og trenger anbefalinger. :)

Det som er viktig å merke seg, er at jeg har 1024 MB-versjonen av kortene (fra Gainward). Disse har også et sett med minnebrikker på baksiden av kortet. Slik det er nå, er baksiden dekket av en stor svart plate som har kontakt med RAM-brikkene via noen putelignende gjenstander. Denne er skrudd fast gjennom kortet til RAM-kjøleren på forsiden, som også er en svart plate, dog en mindre og L-formet. Det er mulig å demontere viften (med kjøleribben) og fremdeles la RAM-kjølerene stå på. Skal disse byttes ut, så har jeg ekstremt liten plass på baksiden av det ene skjermkortet, for der står det et lydkort.* Jeg kan derfor ikke ha RAM-kjølere på dette kortet som stikker mye ut på baksiden.

Tips mottas med stor takk!

*Jeg må si at jeg vet ikke dette helt sikkert, for det ene skjermkortet er inne til reparasjon, men det ser ut til at det kommer til å gå på millimeteren. Jeg sendte inn skjermkortet før jeg monterte lydkortet.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei altså, det spørs jo hva man sammenlikner med. Har du en HR-03 GT med en 120mm scythe eller noctua vifte på, er nok det en god del mer effektivt og stillegående. Men en sånn tar gjerne 3 slots, da^^

Jeg har én ledig slot på hver av dem, og ingen slots på baksiden av kort nr. 2.

Godt valg MiSP ;)

Takk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...