MiSP Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Jeg synes at kjølerne på mine to 8800GT bråker litt for mye, og har derfor lyst til å bytte dem ut. Jeg er dog ganske grønn på dette med skjermkortkjølere, og trenger anbefalinger. Det som er viktig å merke seg, er at jeg har 1024 MB-versjonen av kortene (fra Gainward). Disse har også et sett med minnebrikker på baksiden av kortet. Slik det er nå, er baksiden dekket av en stor svart plate som har kontakt med RAM-brikkene via noen putelignende gjenstander. Denne er skrudd fast gjennom kortet til RAM-kjøleren på forsiden, som også er en svart plate, dog en mindre og L-formet. Det er mulig å demontere viften (med kjøleribben) og fremdeles la RAM-kjølerene stå på. Skal disse byttes ut, så har jeg ekstremt liten plass på baksiden av det ene skjermkortet, for der står det et lydkort.* Jeg kan derfor ikke ha RAM-kjølere på dette kortet som stikker mye ut på baksiden. Tips mottas med stor takk! *Jeg må si at jeg vet ikke dette helt sikkert, for det ene skjermkortet er inne til reparasjon, men det ser ut til at det kommer til å gå på millimeteren. Jeg sendte inn skjermkortet før jeg monterte lydkortet. Endret 25. januar 2008 av MiSP Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg har nå lastet opp bilder på Picasaweb som nok kan være behjelpelige. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Etter å ha googlet som en gal det siste døgnet har jeg fremdeles ikke kommet frem til noe særlig, så jeg har et annet spørsmål: Kan jeg trygt bruke for eksempel Zalman VF1000 LED sammen med standard-kjølerne for RAM (de svarte platene)? Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Anbefaler Thermaltake DuOrb. Har laget en egen tråd emd bilder her. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg tror DuOrb er det beste valget for en SLi-konfigurasjon Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Selv har jeg brukt zalman vf900 på et 8800gt. Da fikk jeg rundt 40grader idel og 50load. Hvordan det vil funke i et sli oppsett vet jeg ikke. Men jeg skulle tro at det ikke vil være et problem. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Så lenge luftutstrømningen ikke kommer i konflikt så.. DuOrb er en god kjøler, helt klart beste single-slot kjøleren. Men den er ikke så veldig lydløs, 2x2 små vifter blir det bråk av. Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Men den er ikke så veldig lydløs, 2x2 små vifter blir det bråk av. Du har den selv? Jeg mener den ikke er så støyende som man skulle tro. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har nå bestilt et par DuOrbs, sammen med ZM-RHS1 (til baksiden av kortene) og ZM-MFC2 (må jo ha noe å styre viftene med -- jeg får også snart ny CPU-kjøler). Håper på det beste. Etter det jeg har lest er ikke DuOrb så støyende som man skulle tro. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Nei altså, det spørs jo hva man sammenlikner med. Har du en HR-03 GT med en 120mm scythe eller noctua vifte på, er nok det en god del mer effektivt og stillegående. Men en sånn tar gjerne 3 slots, da^^ Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Nei altså, det spørs jo hva man sammenlikner med. Har du en HR-03 GT med en 120mm scythe eller noctua vifte på, er nok det en god del mer effektivt og stillegående. Men en sånn tar gjerne 3 slots, da^^ Jeg har én ledig slot på hver av dem, og ingen slots på baksiden av kort nr. 2. Godt valg MiSP Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå