Gå til innhold

Norton Ghost 9 eller 2003

Skompa

Anbefalte innlegg

Jeg har begge programmene.

Jeg vil lage et disk image for C:\ disken. For å slippe å installere alt neste gang pcen kresjer.

Hvordan gjør jeg dette i Norton Ghost?

Jeg har prøvd ut noe, men det ble bare slik at jeg kan hente ut data fra platen..

Jeg vil ha disk image på dvd.

Noen som kan hjelpe meg litt med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ghost 9 lar deg starte operasjonen i Windows, men da gjør den bare et hack for å fortsette i DOS. Dette kan feile, anbefales ikke.

Selv bruker jeg bare Ghost 2003. Booter DOS fra en USB minnepinne (eller floppy). Legger image filen på harddisk, finner at CD / DVD er for upålitelig.

Ghost 9 brukte jeg bare for å lage bootfloppy til 2003, og eventuellt for å gå inn i imagefilene.

Lenke til kommentar

Acronis True Image Home 11.0 vil jeg si er det beste backup programmet i dag. Funker som en drøm i Vista 64. Programmet funker veldig bra til alle forskjellige raid-configurasjoner også!

Har brukt Ghost i mange år, men etter at jeg fikk prøve Acronis True Image Home 11.0, så var det ingen vei tilbake! Personlig bruker jeg Tru image til å ta backup av hele stasjon C:\

Man kan også gjøre mange andre kule ting som å forandre størrelse på raidoppsett. Har også flyttet Vista installasjonen fra et raid-oppsett til en single disk feilfritt. Deretter lagt det tilbake på et annet raidoppsett :D

Rett og slett et kongeprogram :D

Lenke til kommentar

Jeg får masse rare feilmeldinger med true image 11, 10 og 9 var stabile hos meg. Hva er det som er bedre i 11 i forhold til 10? (Dette programmet vokser i størrelse for hver utgivelse, nesten som nero :O, den beste funksjonen til programmet er oppstart-CD-en etter min mening, mer trenger jeg ikke)

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Jeg får masse rare feilmeldinger med true image 11, 10 og 9 var stabile hos meg. Hva er det som er bedre i 11 i forhold til 10? (Dette programmet vokser i størrelse for hver utgivelse, nesten som nero :O, den beste funksjonen til programmet er oppstart-CD-en etter min mening, mer trenger jeg ikke)

jau recovery cden med Acronis Disk Director på i tillegg er din venn, da kan du ta backup og patisjonere harddisken uten å gå i dos eller windowze

Lenke til kommentar

Det beste med True Image 11 er bedre støtte for nyere hardware på boot CD-en. Versjon 9 fant konsekvent ikke harddisker og nettverk hos meg etter jeg oppgraderte boksen. Ellers er det helt korrekt at den begynner å få unødvendige funksjoner.

Men det er glimrende verktøy, reddet oppsettet mitt for noen uke siden da jeg var plaget med litt for mange blåskjermer (en korrupt enhetsdriver). I stedet for å fikle med feilretting, la jeg bare inn en 2 uker gammel sikkerhetskopi av OS partisjonen, og der var alt på plass igjen. Greit når man må ha PC-en til å fungere, og har ikke tid til en reinstallasjon.

Brukte Ghost tidligere, men synes det klart har tapt seg med åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...