Gjest Guest_Espen_* Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Slik situasjonen er nå går jeg i 3. året på vgs allmennfag, og hver dag går jeg hjem og blir hjemme til jeg legger meg til å sove. Det er ingen som kommer på besøk eller ringer meg, eller kontakter meg online. Grunnen til dette er at jeg har hatt en over gjennomsnittet interesse for pc ( spill, programmering ). Jeg er høy og slank, og trener 3 ganger i uken. Så da satt jeg her som 18 åring såvidt uten venner og bruker alt for mye av fritiden min til lekser og pc. Jeg er jo venner folk i klassen, men bare en slik venn man snakker med mye, men aldri tilbringer tid med etter skolen. Jeg er ikke stygg, jeg er ikke redd for å snakke med folk ( jenter og gutter), jeg er ikke redd for å stå framfor klassen å snakke. Min selvtillit er generelt høy. Så hvordan rette opp denne fæle situasjonen jeg er i? Jeg har så lyst til å snakke med folk, å ha kontakt med omverdenen, men jeg føler jeg på en måte aldri får muligheten. Jeg sitter fast i en ond sirkel. Det er så teit å være nesten venneløs, jeg føler jeg mister en del av livet. Jeg føler at jeg har mistet et stykke av barndommen min. Har lest endel andre tråder og jeg kjenner meg igjen hos mange, jeg kan liksom ikke bare spørre folk om dem blir med å finne på noe, det blir for åpenlyst at jeg er en sosial taper. Så hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 begynn å gå på fester, og kutt drastisk ned på spillinga. Er det noen du kjenner som kanskje trener der? eller kanskje skal begynne osv Mange muligheter... Kjenner meg igjen i noen av tingene her, men har mange venner, og går på en fest i ny og ne, og trener 3-4 ganger i uka. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Minner veldig mye om meg selv. dessverre tok jeg ikke tak i 3. klasse, men heller når jeg flyttet til ny plass for å studere, gikk glipp av et år med moro der. Uansett det jeg gjorde var å klistre på meg selv et smil og begynne å ta kontakt med folk. spurte hva som skjedde i helgene og om det var plass til en til dersom de hadde vors o.s.v. Eneste risken du tar er at du får nei, men det er veldig lite sannsynlig om du går i klasse med de og snakker med dem daglig på skolen. Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Siden du sier at det er så enkelt for deg å prate med andre på skolen, burde det ikke være vanskelig å spørre hva de vil etter skolen eller i helgen. Spør! Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Sier bare øl jeg Slutt å game så mye, dra på fester. prat med folk! Spør om noen blir med å trene! Bli med noen hjem etter skolen elns. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 En måte å utvide vennesirkelen på, er å spørre de du kjenner på skolen, om du kan være med på et eventuelt vorspiel en helg, hvis du ikke har noe imot drikking. Det er absolutt ikke noe "blottende" å spørre om noe slik, bare spør noen du kjenner sånn halvveis om de har plass til deg der, og det går mest sannsynlig helt greit. Da har du allerede en start, man blir veldig kjent med personer gjennom et vorspiel med litt alkohol. Det var i alle fall slik jeg kom meg ut ifra min sosiale knipe når jeg var på din alder, det gav virkelig en skikkelig boost å starte å feste med venner! Lenke til kommentar
lupah Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvis du vil ha kontakt med andre, ta kontakt selv! Drit i hva andre tenker om det, tenk på deg selv. Det er DU som vil ha kontakt, så da får du bare ta initiativet! Jeg har tenkt som deg før, men det fører ikke til noe godt. Start med å ta kontakt med folk gjennom msn, sms, på skolen osv, og bli sosial. Ikke tenk for mye på hva andre tenker om hva du gjør eller hvordan du er. Drit i det og gjør som du vil. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Jeg kjørte også "ta kontakt med andre hvis man vil ha kontakt". Men etter en lang stund med at de bare svarer kun når jeg tar kontakt så begynner jeg å bli drittlei og lurer på om de egentlig vil ha meg som venn. Det er som regel jeg som tar initiativ til ting, og når folk bare skal være så musestille hele tida så begynner jeg å lure. For min del lurer jeg på om det er no feil ved meg at folk ikke ønsker å ha meg med, siden det er bare jeg som tar initiativ. Jeg sitter ikke og gamer heller, jeg kontakter dem jevnt og trutt på sms eller msn. Men geez, hvor vanskelig er det for dem å ta initiativ tilbake? Aldri skjer det. Begynner å bli smålei, mildt sagt. Er hyggelig og snill mot dem, men WTF?? Endret 29. januar 2008 av morningstar665 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det er en stund til, men når du begynner å studere kommer du garantert i kontakt med mange likesinnede mennesker. Ihvertfall på den faglige delen. Ellers er rådene til de andre gode Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva om man ikke kjenner folk som går på fester da? Eller ikke har hatt kontakt med dem på evigheter? Vanskelig å bare plutselig spørre om å få være med, særlig hvis man ikke kjenner et eneste annet menneske i den personens omgangskrets. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Ja, men livet er ingen dans på roser! Hopp i det, og du vil bli kjent med mange nye mennesker. Gå ut med folk fra klassen, folk med samme interesser som deg. Lett å hive seg med på noe om du tar initiativet og driter i alle mulige "hvis", "hva" eller "hvordan"! Kan være så lett som å spørre noen om de skal ut i helga, og ta det derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå