Keltern Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Som tittelen skulle tilsi, så er jeg ute etter det beste lydkortet under tusenlappen, eller der omkring! Det er tenkt hovedsaklig på stereo, men er ikke begrenset til det, så lenge det ikke er mono er det greit! Samtidig så hadde det vært veldig greit om det var eksternt, men internt vurderes selvsagt også.. Så, noen tips? Lenke til kommentar
Etern1tyy Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Creative Soundblaster X-Fi XtremeMusic gl hf:) har selv xtrememusic som jeg anbefaler på det varmeste! Endret 24. mars 2008 av Etern1tyy Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 M-Audio Audiophile 2496 er en god del bedre en Creative. (Eventuelt M-Audio Revolution 7.1 hvis du vil ha surround). Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Ja, jeg fikk opp øynene for x-fi lydkortene da brodern kjøpte seg pc.. Hørtes pent ut, for å si det slik! Disse xtrememusic og audio er vel interne kort, men siden du også anbefaler disse, så skal jeg sette dem på listen over vurderte kort! Eksterne er altså å foretrekke, da jeg har en laptop som hadde likt å få besøk av et bedre lydkort også.. Men som sagt, de skal vurderes.. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Av eksterne er det få kort under 1000,- som er bedere en det som er integret på hovedkortet, (gjelder både stasjonær og bærbar): Creative Sound Blaster X-Fi Xmod (Kun analog stereoutgang), og M-Audio Fast Track USB. (Du kan vurdere Creative Sound Blaster Live! 24-Bit External USB, og TerraTec Aureon 5.1 USB MKII også). Lenke til kommentar
Josten Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Hold deg unna xtremeAudio. Dette kortet har ingen ting i x-fi-serien å gjøre, da det ikke bruker x-fi-prosessoren, men noe gamle, dårlige greier. Ellers har jeg hørt en del positivt om BlueGears b-Enspirer. Endret 26. januar 2008 av Josten Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 men er det sånn at selv om dataene ikke går innom det interne lydkortet så er det en slags kodek eller noe i windows som med fordel kunne bytttes ut med en annen, bedre en? eller går alt direkte til det eksterne lydkortet og det er ikke mer å forbedre for å få bedre lyd enn det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå