Jennifer Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har en Golf V, og bremsene på den bilen har begynt å lage veldige rare lyder og jeg føler at bremselengden har blitt lengre.. (kan hende det bare er en feeling).. Og jeg ringte verkstedet for å få fiksa dette... men da sa han verkstedmannen at hvis lampa ikke lyser så er det som regel ikke noe galt.. jeg bare huh.. og ringte et annet verksted som skal ta i mot bilen og sjekke det uten problemer.. Så lurte på hva er egentlig poenget med den bremse"lampa"..?.. er det kanskje noe annet som er gærnt med bremsene mine istede for bremseklossene? noen som har erfaring? tenker bare på hvor dyrt dette kommer til å bli... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hvis indikatoren for feil på bremsene lyser, så kan det hende du ikke har bremse lenger. Stopp umiddelbart. Det kan være mye rart som lager lyd. Fremmedlegemer, utslitte bremseklosser osv. Litt vanskelig å avgjøre over internett. Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Rar lyd som et tog som bremser(ikke fullt så høylytt,men) da er bremsebelegget utslitt og klossene må byttes.Visst du kjører lenge med dette,vil du etterhvert miste bremseefekten,og allt av skiver må i tillegg byttes-dyrt!Røde lyset som indikerer bremsefeil kan bety at det er lite væske,eller feil i bremsekretsen.Ved for lite væske,kan du miste bremsene helt.Plutselig en gang du skal bremse,trør du pedalen rett i gulvet uten at det bremser noe.....kan bare tenke deg til konsekvensen... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har du hatt bil med abs bremser før? bare for og utelukke det... Han på det første verkstedet virka rimelig lost spør du meg.. Han bør jo sjekke saken da det kan være lett tjente penger. Og at han stoler på slitasjevarseleren syntes jeg er urovekkende. Det er ofte noe galt selvom den lampa ikke lyser. Hvor langt har bilen gått? merker du noe i pedalen? Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 ja synes han karen var ganske fjern.. kanskje han ikke skjønte helt hva jeg mente.. men samme det.. nå skal bilen inn på et annet verksted.. Dette er min første bil, så jeg kan ikke sammenligne det med noe annet uten abs.. hvis d var det du mente.. bilen har gått 76K.. og nei merker ikke noe med pedalen.. Får håpe lampa aldri begynner å lyse da før han skal inn.. da blir jeg en smule redd Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 ja synes han karen var ganske fjern.. kanskje han ikke skjønte helt hva jeg mente.. men samme det.. nå skal bilen inn på et annet verksted.. Dette er min første bil, så jeg kan ikke sammenligne det med noe annet uten abs.. hvis d var det du mente.. bilen har gått 76K.. og nei merker ikke noe med pedalen.. Får håpe lampa aldri begynner å lyse da før han skal inn.. da blir jeg en smule redd Han er nok ikke fjern. Det han tenket sikkert på er varsellampen som skal lyse når det er på tide å bytte bremseklosser på bilen din. Har samme bil som du forresten så vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg har en golf v 2008 modell, som jeg fikk stein i bremsene foran på, faktisk i både høyer og venstre side, o ja det lagde en rar lyd, svak skrape/romle lyd, og jeg syntes også at bremsene ikke tok så godt lenger, kan være så enkelt som det var for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå