Gå til innhold

Linux på P200


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle ordne meg en egen servermaskin for IRC prosesser. Datamaskinen jeg har tenkt å bruke til det er en gammel Pentium 200, 64mb RAM, 1gb eller 16gb (hvis den passer inn, men det gjør den vel?) Det er vel all infoen dere trenger?

Foresten så fant jeg en gammel Linux Slackware cd som bror min brukte på samme pc for noen år tilbake (han sa det var et helvette å legge det inn :p ), desverre så finner jeg ikke den nå så jeg vet ikke hvilken version det var. Er det en annen distro jeg bør bruke? Eller kan jeg glemme å ha p200 som box?

 

mvh Eivind ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan vel laste ned en ny versjon av din favoritt distro og installere den.

Ville droppet å installere X, for du trenger vel den maskinkraften du har til viktigere ting.  :)

 

Debian, Slack og mange flere burde fungere helt fint.

 

Tusen takk... trodde jeg måtte ha en nyere pc for de nyeste versionene av distroene... ;)

Lenke til kommentar
Du kan vel laste ned en ny versjon av din favoritt distro og installere den.

Ville droppet å installere X, for du trenger vel den maskinkraften du har til viktigere ting.  :)

 

Debian, Slack og mange flere burde fungere helt fint.

 

Tusen takk... trodde jeg måtte ha en nyere pc for de nyeste versionene av distroene... ;)

 

Selve linux grunnprogramvaren blir ikke så fort tyngre, det er X programmer som vokser nesten like fort som windows.. Legger du inn slackware 8,1 uten X på en P200 burde ikke det gå treigere enn gamlere versjoner. Du bør helst ikke legge inn gamle versjoner av distroer pga. sikkerhetshull. Spesielt om maskinen skal stå fast oppkoblet mot nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...