Gå til innhold

Digital TV på Vista Media Center

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på sånn kjapt hvilke muligheter det finnes for å få digital-tv på Vista Media center. For å få digitale bilder kan jeg velge mellom (har sikkert glemt noen):

- RiksTv

- CanalDigital

- ViaSat

Jeg har for tiden RiksTv, men det er jo ikke mulig (per dags dato) å få inn på datan pga. paring av kort med tuner og manglende støtte for mpeg4 i VistaMediaCenter(VMC). Hvordan er det egentlig med CanalDigital og ViaSat? Og eventuelt for kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, lurte på sånn kjapt hvilke muligheter det finnes for å få digital-tv på Vista Media center. For å få digitale bilder kan jeg velge mellom (har sikkert glemt noen):

- RiksTv

- CanalDigital

- ViaSat

Jeg har for tiden RiksTv, men det er jo ikke mulig (per dags dato) å få inn på datan pga. paring av kort med tuner og manglende støtte for mpeg4 i VistaMediaCenter(VMC). Hvordan er det egentlig med CanalDigital og ViaSat? Og eventuelt for kabel?

For satelitt-TV må du ha et TV-kort for DVB-S med mulighet til å plugge inn en CAM.

Noen eksempler hentet fra Komplett.no:

Alternativ 1,

Alternativ 2,

Alternativ 3, her må du ha denne i tillegg.

Finnes sikkert enda flere alternativer...

For Viasat må du ha en slik NDS CAM, eller en Conax CAM for Canal Digital. Det finnes såvidt jeg vet ingen tv-kort som takler bruk av to forskjellige CAM samtidig, om du skulle ønske deg både Canal Digital og Viasat samtidig...

I tillegg må du kjøpe en "godkjent" tuner som CD og Viasat er villig til å levere programkort til -om du tegner et abonnement med 12mnd binding får du den for en krone...

Slik jeg har forstått det siste nye opplegget med "paring" av kort og tunere, så er det for tiden slik at tuneren sperres opp mot programkortet så du ikke kan bruke andre kort i den mottakeren du får subsidiert, men kortet blir ikke bundet til tuneren, og virker dermed altså i TV-kortet. NDS-CAM'en jeg linker til har også funksjoner for å omgå denne låsingen.

For kabeltv fra Canal Digital gjelder vel omtrent det samme som for satelitt; TV-kort for DVB-C (C står for cable, altså kabeltv), Conax CAM og billig godkjent mottaker som du bruker programkortet fra. Get kabeltv bruker såvidt jeg har lest et helt eget kodesystem som det ikke finnes CAM å få kjøpt til, så der lar det seg ikke gjøre.

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Er det mogeleg å få kjøpt eksterne TV-kort for mottak at Canal Digital og Viasat? Har ein bærbar PC, og lurer på kva mogelegheiter det er for å sjå satelitttv på den.

Er det mogeleg å få kjøpt eksterne TV-kort for mottak at Canal Digital og Viasat? Har ein bærbar PC, og lurer på kva mogelegheiter det er for å sjå satelitttv på den.

Lenke til kommentar

Denne USB-tuneren pluss denne USB CAM-leseren,

eller denne USB-tuneren pluss denne USB CAM-leseren burde vel kunne virke, men jeg garanterer ingenting.. Den øverste der fra Hauppage har fått litt tvilsom kritikk på Komplett sin side, ser jeg. :hmm:

Edit: i tillegg må du jo ha enten Conax eller NDS CAM avhengig av tilbyder, og skaffe deg programkort som nevnt i posten over...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...