Gå til innhold

Trenger hjelp raskt, ang. å lage DVD av videoopptak

Sweeney

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen videoklipp som skal brennes på DVD. Jeg får til å brenne dem nå, MEN jeg skulle gjerne hatt 'tags' eller noe slikt som gjør at det er mulig å hoppe direkte til klipp 1,2,osv..akkurat nå er hele greien en lang film.. noen som kan hjelpe?

Jeg har brukt Windows Movie Maker til å flytte opptakene fra videokameraet, og Blaze Media Pro til å converte til mpeg2 (?) og brenne på DVD.

(Tar også gjerne i mot tips om evt. raskere måter, synes det var tungvint måte å gjøre det på)

Endret av Sweeney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikkje noko poeng i å byrje å mase etter svar etter ein halvtime. Ofte tek det lengre tid før nokon som kan svare kikker innom, og det er dessutan mot retningslinjene.

Kjenner ikkje Blaze Media Pro, men sjå om du finn eit val for å lage kapittel (chapters). Les eventuelt i hjelp-filene.

Sorry, var ikke meningen å gå i mot reglene - er bare litt hastig fordi jeg helst skulle sendt dette av gårde før kl. 16 i dag :)

Skal prøve det du sa. Nå holder jeg forresten på å prøve noe annet, nemlig å lagre hvert av klippene som hver sin film (i WMM). Forhåpentligvis blir det da et bedre resultat i Blaze..

Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt å vite litt mer om dette til neste gang jeg må lage DVD.. den jeg lagde nå ble nok sendt av gårde uten chapters.

Hmm.. noen som har noen tanker om hvor jeg kan henvende meg for å få svar hvis ingen her inne har peiling? Andre forum? Evt. utenlandske?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...