Rottenspacehead Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Hei. Skal anskaffe meg et Headsett til gaming idag, hvilket skal jeg gå for ? Prisklasse: 4-800kr Har kikket på dette blant annet.. https://prisguiden.no/product.php?productId=85081 Har dere noe annet å annbefale også ? Det som er viktig for meg er at det gir en detaljerik lyd først og fremst, og at det sitter da godt på hodet og ikke er svintungt. Edit: skal forøvrig også IKKE ha USB, skal ha Jack og må være minst 3 meter lang kabel. Endret 25. januar 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Anbefaler Icemat siberia den har veldig god lyd, du kan sitte i VELDIG mange timer med den uten og få vondt i ørene....et minus du må feste mic'en på gensern men mic'en funker veldig bra... og den har lang kabel..ca 2.8 m.. Endret 25. januar 2008 av hans2k Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Creative Fatality er et headset jeg anbefaler:) koster rundt 450kr mener jeg. Lenke til kommentar
haffi Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Du burde ta en titt på creative fatal1ty headsettet megget presis og fin lyd + mic som ikke er altfor dårlig heller ;D Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Har selv det du linket til og er veldig fornøyd! Sitter godt er ganske lett å ha på hodet. God mic-løsning.' [edit] Det står feil i prisguiden, den har en volumkontroll hvis du lurte på det. Endret 25. januar 2008 av OndApe Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Til den prisklassen vil nok Sennheiser PC 161 være det beste du kunne få. Har prøvd både SteelSeries Siberia, 5H v2 og Creative Fatal1ty - Sennheiser gruser dem alle overlegent på lydkvalitet. Endret 25. januar 2008 av dir3 1 Lenke til kommentar
Halsstikkar Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Den du har linket til har jeg selv, ganske greit å kunne ra ut og inn mikrofonen, knall lyd og komfortable! Vært penga! Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Steelseries 5h v2 er et godt headset. Skal ha mye bass er det feil headset, men det fungerer aldeles utmerket i spill. Elementene i headsetet er optimalisert for lyder i spill, som skudd, gange og bilmotorer. Det dekker også hele øret, noe som definitivt er veldig godt. Sennheiser pc161 er gode på lydkvalitet, men de er absolutt ikke like gode å ha på(syns jeg). Sennheiser er mer et cs-headset, i motsetning til 5h som er mer allround, og nyere spill. <- min mening Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Steelseries 5h v2 er et godt headset.Skal ha mye bass er det feil headset, men det fungerer aldeles utmerket i spill. Elementene i headsetet er optimalisert for lyder i spill, som skudd, gange og bilmotorer. Det dekker også hele øret, noe som definitivt er veldig godt. Sennheiser pc161 er gode på lydkvalitet, men de er absolutt ikke like gode å ha på(syns jeg). Sennheiser er mer et cs-headset, i motsetning til 5h som er mer allround, og nyere spill. <- min mening Må nok si meg uenig i mye av det du sier; SteelSeries 5H v2 er langt i fra noen allrounder, grunnet for lite bass og for mye diskant - ubehagelig mye til tider. Det er dette som er den såkalte "spill-optimaliseringen" til SteelSeries, og det låter ikke bra. Kontra 5H v2 så har Sennheiser PC 161 mye mer balansert lyd; klangen er mye mer presis og detaljer kommer bedre fram. Det er i hvertfall min subjektive mening. Komforten varierer selvsagt fra person til person. PC 161 dekker ikke hele øret slik som 5H v2, men den "beføler" øret isteden for å klemme mot det. Så komforten skal ikke være noe problem på noen av de hodesettene. Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Nå er det vel faktisk snakk om gamingheadset da, dir3? Allround gaming-headset. Om du leser hva jeg skriver, og hva trådstarter spør om, vil du se at det stemmer rimelig greit. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til Lyd > Hodetelefoner. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Nå er det vel faktisk snakk om gamingheadset da, dir3? Allround gaming-headset. Om du leser hva jeg skriver, og hva trådstarter spør om, vil du se at det stemmer rimelig greit. Jeg snakket også om gaming-headsets, og SteelSeries 5H v2 er ikke noen allrounder til gaming grunnet det jeg sa; at det er altfor mye skjærende diskant og altfor lite bass. Et gamingheadset må da ha bass. Før du klager på at jeg ikke leser dine innlegg så burde du selv lese mine innlegg. Så vil jeg også referere til en test av gamingheadsets i Lyd og Bilde (klikk her) hvor Sennheiser PC 151 (undermodellen til PC 161) blir best i test. Endret 27. januar 2008 av dir3 Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Btw ja senheiser er ganske overlegen på mange punkter, MEN de knekker fort og jeg har opplevd mye tekniske problemer, har hatt pc 150 og pc 160 med USB, alltså "dyr versjon".. Og begge har jeg hatt tekniske problemer med. gå for et Creative fata1ity headset, det er billig og bra. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Gå for et Icemat siberia.. link til test... Icemat siberia er klart mye bedre enn creative fatal1ty gaming headset!!!! Link til test av creative fatal1ty gaming headset Les testene så ser du hva som er best Endret 30. januar 2008 av hans2k Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Noen som vet om et headsett som er utrolig solid? helst ikke plastikk Skal kunne game i flere timer med det.. Lenke til kommentar
JohnnyXfire Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ja, Fatal1ty Headset, Den tåler jævli mye... Det er et Headset for Raging Gamers... Og Plastikken er Ganske Solid, jeg har Den nye Version... Som er Forbedred... Men, jeg vet om noe som er laget av metal... Sennheiser HD650 Ville anbefalt og ikke kjøpe det i norge, litt for dyrt. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 har hatt både icemat syberia og steelseries 5H v2 og icemat var OVERLEGENT mye bedre til spill/musikk enn steelseries pga ingen bass i det =\ betalte da 100 MER. Lenke til kommentar
opar Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Har selv nettop kjøpt Siberia med usb 7.1 virtual soround for noen dager siden, i mine øyne MYE bedre enn Fatal1ty som jeg hadde før Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva med denne? http://www.mobilbutikken.com/index.php?main_page=product_info&cPath=35_67&products_id=935 "HLFallout.net says, "One of the first things I noticed after joining a Counter-Strike: Source game was my newfound ability to track people through walls and objects by legitimate means." Keep in mind that although you may acquire these new skills, using the AudioFX is not cheating. " http://www.edimensional.com/product_info.php?cPath=22&products_id=30 Dette er et headset jeg definitivt skal skaffe meg i alle fall Jeg har riktignok bare prøvd det til musikk så langt, men at det faktisk er supert til musikk, og at det egentlig er et gaming-headset er jo bare bonus over alle bonuser da =D Lenke til kommentar
Fealwen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Jeg ville ha kjøpt Steelseies siberia v2 jeg kjøpte det for 999 når det nettop kom ut men har gått ned til 499 nå på Elkjop, har satt meg på det sikkert 5 ganger og funker svært, headsettet har mye bass og miccen er sykt bra, ville stært anbefalt Steelseies siberia v2, du får virkelig hva du betaler for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå