Kilronan Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg føler aldri jeg blir helt klok på denne skjermen. Enten blir den rost opp i skyene ..eller så blir den som i denne testen; slaktet. Konklusjonen er da at dette er en helt gjennomsnittlig brukbar skjerm? Er klar over LCD'ens begrensninger når det gjelder etterslep, så jeg trenger egentlig ikke noe innføring i dette, men ellers.. er skjermen fortsatt bare brukbar? Eller er den tross sine begrensninger virkelig bra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det er en bra skjerm det. Ikke noe å si som prisen heller Stussa litt på at det var TCO95 mens den samme skjermen bare sølv var TCO99 Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Stussa litt på at det var TCO95 mens den samme skjermen bare sølv var TCO99 Det har vel noe med kontrasten mellom bildet og plastiken å gjøre. Er skjermen svart blir kontrasten mindre, og det skal visst ikke være bra. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Stikk og se på skjermen selv. Reviews av LCD skjermer er totalt ubrukelige. Folk har vidt forskjellig oppfatning av ghosting. Noen ser det aldri, noen ser det på alle skjermer. Ikke kast bort tiden din på å lese reviews der subjektive meninger gir feil konklusjoner. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Stussa litt på at det var TCO95 mens den samme skjermen bare sølv var TCO99 Det har vel noe med kontrasten mellom bildet og plastiken å gjøre. Er skjermen svart blir kontrasten mindre, og det skal visst ikke være bra. Kontrasten blir vel snarere større, hvis man tenker seg vanlig Windows-bruk hvor de fleste har hvit bakgrunn i vinduene de jobber med. Det har man funnet ut at ikke er bra, og derfor får ikke sorte skjermer TCO95-godkjennelse. Om det betyr noe i praksis, er jeg mer skeptisk til. Jeg kan ikke si å ha merket noe større ubehag når jeg jobber med sorte skjermer. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Har også lest mye forskjellig om denne, men HER er det en som har forsøkt med forskjellig oppsett og drivere og det har hjulpet.. Jeg venter på denne skjermen nå, og lurer på om det er noen som har andre forslag til en bra 18/19" LCD. Det jeg bruker PC'en mest til er snekre web, spille og litt annet, ikke så mye filmtitting...ennå Evetuelt hvis noen har erfaringer med denne skjermen, så kom med de! Ha en suveren dag alle sammen! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har hatt en slik skjerm i noen uker nå og er fortsatt meget fornøyd. Jeg har montert et TV kort i PCen også, det fungerer utmerket. Den testen som var noe negativ kjenner jeg meg ikke helt igjen i. Så langt har jeg ikke sett noe negativt. Enn så lenge så kjører jeg analog inngang. Helt utrolig, jeg har bare trykket på on/off knappen og auto knappen. Skjermen stilte seg perfekt inn, bildet treffer 100% etter hver omstart osv. Jeg har ikke foretatt noen særlig testing av spill på denne skjermen ennå, så der kan jeg ikke uttale meg. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 http://www.envynews.com/review.php?ID=123&page=5 Gleder meg til å få denne skjermen om kun kort tid! God helg alle sammen! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har 191T, ghosting synlig i f.eks Unreal2 men ikke plagsomt (fra en som har brukt LCD i over 2 år da...), dog har den nydelige farger - noe av det beste jeg har sett på LCD (LG, Imagequest, Eizo). Dersom du først ser etter LCD og har råd ville jeg ikke nølt med å anbefale den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå