icemat Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Er det noen som kan svare på dette: Hvem skal godkjenne alarmanlegg i for eksempel eldreboliger, kinoer, hoteller ? Slik jeg tolker det så har ikke dette noe med FG godkjenning å gjøre! Lenke til kommentar
Largie Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ville tro at selve utstyret er FG-godkjent slik at forsikringselskapet vet at du har fått installert utstyr som de går god for. Deretter er det installasjonsfirmaet som går god for monteringen av system. Er det noe mer godkjenninger du trenger på slikt? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Står i FG. Se punkt 12.2 i FG sine regler for innbrudsalarm som du finner her. Søren at jeg ikke leste mere der selv når jeg leverte denne i går.... Ser at jeg svarte dårligt på det spørsmålet...... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Kunden må selv passe på å velge et FG godkjent alarmanlegg, det må leverandøren kunne svare på. Ellers FG godkjenner montøren selve monteringen. I praksis så blir vel anlegget FG godkjent når det oppfyller visse krav, bl.a skal man ikke kunne komme til alarmsentralen uten å passere minst en sensor. Lenke til kommentar
2rgeir Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 for at ett anlegg skal være FG godkjent så må utstyret som monteres være FG-godkjent. Videre for å få ett FG godkjent Anlegg, så må installtøren ha Autorisasjon for å sette opp den type matriell. Dette kreves for å utstede en samsvarsærklæring på at anlegget er fg-godkjent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå