Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor bruker man dokost/dobørste?

Ekko

Anbefalte innlegg

Jeg vet at denne posten kan virke feilpostet, men ettersom det egentlig er et hygienespørsmål velge jeg å poste den her istedenfor hus/hage/oppussing.

Jeg har hatt en diskusjon angående vask av toalettet med min samboer. Nå vant jeg tilslutt denne diskusjonen, men vil gjerne ha andres synspunkter på dette. Ettersom jeg synes dette er såpass selvfølgelig er jeg bekymret for at venner og bekjente vil himle med øynene om jeg stiller dem dette spørsmålet, så jeg spør her istedenfor.

Dokosten som står ved siden av doet som brukes til å vaske doet:

Skal denne kun brukes nedenfor doskålen eller kan den brukes på resten av doen og, slik som setet, lokket osv.

Jeg mener jo at denne abolutt ikke er ren nok til å brukes noe annet sted en nedi doskålen ettersom den ofte brukes til å løsne ting som har satt seg fast. Samme hvor mye man vasker så er dokosten og vannet i doen per definisjon skittent i min bok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal utelukkande brukast oppi dassen, ikkje noko optimalt vaskehjelpemiddel, men med litt såpe funkar det greit. På ringen, lokket og rundt alle andre stader skal det brukast fille eller dertil egna vaskeutstyr. Høyrest heilt søkt ut å bruke den på utsida av dassen, blir jo aldri reint då.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
hahaha.. litt morsomt spm. how old are you?

Det er jo et berettiget spm. vi er begge 28.

Jeg hadde jo ikke spurt om jeg ikke trodde det var litt på trynet, kan si jeg ble litt overrasket når kom inn på badet nå hun vasket og så henne stå der med dokosten. Det skal sies at hun ikke brukte den til å vaske/skure med, men mer til å sprute vann opp på setet og kanten med. Men likevel...

Hun er på ingen måte uhygienisk når det gjelder noe som helst annet, så fikk litt sjokk der. Hun sa at det var slik hun hadde lært det, så da begynner jo å lure på om moren gjør det på samme måte.

Heldigvis er det jeg som har vasket badet for det meste i de 3 årene vi har bodd sammen.

Lenke til kommentar

Sitter her med et lite smil rundt munnen. Tenk å bruke dokosten til å sprute vann opp fra toalettet. I alle mine år har jeg aldri brukt rent vann til å vaske doen, her går det kun i miljøfiendtlige kjemikalier.

Det første som gjøres er å helle klorin oppi toalettet og vaske rent med den såkalte toalettbørsten. Så bruker jeg engangskluter på hele toalettets utside for å få vekk støv etc. Så sprayes hele toalettets "utside" + deler av øverste "innerkarm" ned med rengjøringsmiddel. Dette vaskes av med en egen microfiber klut som kun brukes på toalettet. Det hele avsluttes med å installere en WC-blokk.

Det beste med hele seansen er å glede seg frem til sitt første besøk på en ny dass ;)

Lenke til kommentar
Det beste med hele seansen er å glede seg frem til sitt første besøk på en ny dass ;)

Finnes ikke noe mere kjipt enn å ha tatt seg god tid til å vaske toalettet godt for så å legge igjen et skikkelig bremsespor rett etterpå.

Til dei tilfella har du:

100854_front200.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hmm.. Skumle greier dette. Kanskje jeg skal slutte å pusse tennene med dokosten.

Jeg er jo så stor i kjeften så den passer jo så godt størrelsesmessig, men jeg forstår jo nå hvorfor folk har klaget på ånden.

Kanskje jeg skal kjøpe to stk og bare bruke den ene i toalettet og den andre til tennene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...