Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

MyBook - Statuslyset flimrer svakt

Anbefalte innlegg

Jeg kan plutselig ikke starte min eksterne harddisk mer.

Jeg har selvfølgelig en viss misstanke om at det er min skyld.... Meget sterk faktisk.

Når jeg skulle sette i strømmen kom jeg dessverre til å putte i feil strømforsyning, altså strømforsyningen til Laptopen, som kjører 19 V istedet for 12 V.

Ettersom det mest sansynlig har gjort at garantien ikke gjelder mer, vil jeg prøve å få ut datane på egenhånd.

Jeg anntar at innmaten i en ekstern harddisk er en vanlig harddisk med IDE eller SATA utgang? Er det da mulig å sette denne hardisken i en egen pc for å hente ut dataene? Eller er det selve disken som er kortsluttet?

Forhåpentligvis er det vel en slags strømregulator/sikring eller noe slikt mellom kontakten og hardisken som har tatt av for støtet? (pun intended)

Altså.. Jeg har en mistanke om at Hardisken min er ok, men at strømforsyningen er ødelagt. Kan jeg da koble den til en stasjonær som vanlig harddisk og hente ut dataene fra den?

Dersom nei, er det andre alternativer? Jeg er ikke desperat, så jeg er ikke ute etter dyre recovery selvskaper som ibas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo prøve deg på garanti vist denne er udner 1 år... da unlater du deg i å sende inn strømforsyningen å sier bare at den ikke virker.. så kan det jo hende at du får en ny gratis.. hehe.. gjorde det samme med min router.. funka godt det!

Du har helt rett i at det er en vanlig HD innider, så gjør som PerB sier..

Lenke til kommentar

Liten feil formulering her: Strømforsyningen er helt ok. Testa den, og den viste 12 V.

Jeg mente den sikringen i selve den eksterne hardisken. Jeg brukte strømforsyningen til Laptopen (19 V) istedet for den som følger med... Da ble det for spennende for hardisken.

Og jeg er ikke ute etter ny harddisk. Bare å få tilbake dataene mine...

@PerB: Takk, skal prøve. Hvordan åpner jeg den?

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...