Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en får 80 grader under booting! (FIKSET! :D)

Anbefalte innlegg

Hei allesammen

PC-en min har fungert bra (har noen andre problemer også) i 2 uker nå, siden jeg satt den sammen.

Plutselig så blei den svart i går. Når jeg booter så rekker den ikke en gang komme inn i windows (vista). Jeg sjekka biosen og der stod det 80C ?! dette med en gang under oppstart..

jeg har ikke hatt problemer med temperatur tidligere, selv ikke under Crysis på hardcore grafikk.

systemet:

Asus P5K Premium

Quad 2,4GHz

4 GB ram

XFX Geforce GTX

Windows Vista

Mvh

Thomas

Endret av Thomaso_Lido
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med PerB.. hadde nesten samme problem, hadde ikke lagt på ordentlig med kjølepasta..

fant plutselig ut at kjølepasta er VELDIG viktig.. :!:

er d stock-kjøler til intel?

ja... det som er så forbanna er at når jeg monterte den så klarte jeg å vri den ene knotten feil vei, slik at den får jeg ikke festa skikkelig lenger... men hvis PC-en får stå i ro så holder den seg på plass.. (%!(¤/!¤!!!

Lenke til kommentar

de stock-kjølerne til intel er greie hvis man får festa dem skikkeli, men så er det ett helvette å feste dem da..

jeg personlig fant ut at zalman CNPS9500 var en genial løsning på alle problemene.. festes med skruer! :thumbup: pluss at den er praktisk talt lydløs på lavere turtall.. veldig god investering hvis du ikke får til..

for mange runder over 80 grader vil jeg heller ikke anbefale, så det er nok best om du får festa den ordentlig..!

Lenke til kommentar
de stock-kjølerne til intel er greie hvis man får festa dem skikkeli, men så er det ett helvette å feste dem da..

jeg personlig fant ut at zalman CNPS9500 var en genial løsning på alle problemene.. festes med skruer! :thumbup: pluss at den er praktisk talt lydløs på lavere turtall.. veldig god investering hvis du ikke får til..

for mange runder over 80 grader vil jeg heller ikke anbefale, så det er nok best om du får festa den ordentlig..!

takk for tipset:) Jeg fant ut at ribben satt litt løst... klikka den på plass nå og PC-en er i gang:) Takk takk

og tror jeg skal gå for zalman selv;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...