Gå til innhold

Vista: oppgradering til Ultimate!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Dell bærbar jeg har fått av ste far med vista home premium, problemet er at det er en TYSK version.... fikk vite det at ultimate har en funksjon som gjør at du kan endre systemsråk og skal derfor opgradere!

problemet er: siden det er en dell pc vil jeg beholde recovery funksjonen og trenger derfor en CD med oppgradering på så jeg kan oppgradere vær gang jeg formaterer, spørsmålet er; trenger jeg en TYSK oppgraderings cd eller kan jeg gå i butikken og kjøpe any ultimate oppgraderinspakke? venligst ikke svar hvis du ikke er ivertfall 90% sikker. gidder ikke bruke 1800 på en cd hvis den ikke funker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ingen CD for å bytte språk i Ultimate. Bare gå på Windows Update, velg valgfrie oppdateringer og der skal du finne en liste over alle språkene du kan velge mellom.

Velg norsk, last ned (ca 200 MB eller noe slikt) og installer.

Så kan du heller bare bruke recovery delen som følger med Dell pcen, og laste ned språkpakken når du formaterer neste gang.

Kan jo være du kan laste ned og lagre (brenne ut) filen med språkpakken, så har du den klar når du formaterer.

vista_001a.jpg

vista_001b.jpg

Lenke til kommentar

Sorry, ser det nå....da sliter du nok litt mer ja.

Likevel, har du en orginal lisens kode, vil den funke uansett hvilket språk du velger å installere med.

Alle mine Vista lisens koder (ja, kjøpte faktisk fire da Vista kom i fjor) er kjøpt i USA og er egentlig beregnet for Engelsk utgave av Vista. Likevel funker kodene fint når jeg installerer Vista fra en Norsk DVD plate (som jeg har kopiert fra en kamerat). Dette gjelder både Vista Home Premium og Vista Ultimate.

Siden selve Windows platen ikke inneholder noen kode eller er bundet opp mot et enkelt hovedkort eller noe slikt, kan du skaffe deg en plate (låne fra en du kjenner osv) og bruke din egen lisens kode når du installerer. Dette vil fungere 100%.

Eneste er at er det en oppgraderings kode du har, må du kanskje installere Vista to ganger for å få koden til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...