Ezmo Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Hei Bestilte http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320362 den 01/08-06 og har fungert strålende(!), men da jeg skrudde på den idag la jeg merke til en død pixel i midten til høyre av typen svart. Garantien(hvis den finnes) har da selfølgelig gått ut så jeg lurte bare på om det fantes noen tips eller triks for å "jumstarte" pixelen igjen eller noen andre måter for å få den til å fungere igjen. Har prøvd å massere den inn igjen etter tips fra en venn men det funket ikke. På forhånd takk! Endret 25. januar 2008 av Ezmo Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det mange forskjellige "døde" pixler. Det skal finnes en veldig god tråd på akkurat det emnet her på forumet et sted. Husker ikke hva den het, men husker den hjalp meg for et halvt års tid siden. For å nevne så har du 5 års reklamasjon på produktet, i tillegg til garantiperioden(som av en eller annen grunn ikke står opplyst hos Komplett). Uansett vil ikke denne hjelpe deg, da 1 pixel ikke er nok i følge ISO 13406-2 standarden. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Skru av skjermen, ta en myk papirlapp og masser den døde pixelen en stund, noen ganger må man ta i litt, men ikke ødelegg skjermen. Det finnes også programmer som blinker i alle farger som skal skru på døde pixler igjen. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Kanskje Dead Pixel Tester kan hjelpe. Lenke til kommentar
S.Hafsmo Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg kjøpte akkurat en 20" samsung LCD fra komplett, og mitt på skjermen er det en blå pixel. er dette en død pixel? skal ikke de være mørke? og stemmer det at 1 pixel ikke er nok til å få ny på forsikring? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Forsikring? Har du forsikring mot pixelfeil? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Du kan returnere den på angrefrist uansett. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Angrefristen varer i 2 uker! Ikke to 2 år Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Angrefristen varer i 2 uker! Ikke to 2 år Mente stuff04 Lenke til kommentar
S.Hafsmo Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 hehe, beklager den der. mente garantien. men problemet er løst nå. fant en instruks på nette så jeg bare dytta den litt med baksiden av ei penn mens skjermen sto på, så kom den. Lenke til kommentar
Ezmo Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Min er og forblir død, gjør ikke så mye siden jeg nå har en unnskyldning for å kjøpe ny skjerm Endret 28. januar 2008 av Ezmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå