Gå til innhold

DX10 ikke alltid bedre enn DX9?

Anbefalte innlegg

Hei hå.

Var litt innom ATI/AMD sin hjemmeside for fun, og fant plutselig ett lite videoklipp av dx10 vs dx9

Hvis Dere ser filmen (ca 2-3 minutter) og ser spesielt på 50-55 sekund, hvor filmen viser nær bilde av gresset, syns Dere ikke at DX9 gir ett mer skarpt og detaljert bilde enn DX10? eller er det bare meg?....

Og kan noen evt bekrefte om dx10 er bedre uansett, eller om det er noe dx9 detaljer som du ikke får med dx10?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hå.

Var litt innom ATI/AMD sin hjemmeside for fun, og fant plutselig ett lite videoklipp av dx10 vs dx9

Hvis Dere ser filmen (ca 2-3 minutter) og ser spesielt på 50-55 sekund, hvor filmen viser nær bilde av gresset, syns Dere ikke at DX9 gir ett mer skarpt og detaljert bilde enn DX10? eller er det bare meg?....

Og kan noen evt bekrefte om dx10 er bedre uansett, eller om det er noe dx9 detaljer som du ikke får med dx10?

hehe, men en pc fra attenhundreogbrødmangel kan man lage akkurat like gode bilder som i dag, det tar bare lengre tid. ikke la dere blinde av dx10 etc. Alt i alt er det tross alt bare nullere og enere (0x1) enda.

Lenke til kommentar

Det er fordi det er nærme øyet og DX10 simulerer øye-greier tror jeg.. Er i alle fall sånn i Crysis at om du f.eks setter på lyddemper tar du opp våpnet sånn at du får det foran øynene og da blir alt annet litt uskarpt.

Prøv å ta en blyant foran øynene dine og fokuser på den. Er andre ting skarpt da? Eller hvis du kjører kjapt, er alt skarpt og fint rundt deg? Nei. Det er sånn øyet fungerer og det er det som blir illustrert i den filmen. Siden man bare sveiper over gresset får man ikke sett hvordan den ser ut helt i detalj.

Lenke til kommentar

Det med øye greiene, er vel kanskje en annen effekt? at du ser mer skarpt der øye ser er jo fordi du både har høyere oppløsning, mindre lys brytning og brennpunktet er fokusert på den avstanden. Er forresten meiningen at en sveiper "over" gresset, eller at en flyr "gjennom/mellom" gresset?

Men ta å se videoen, tar ikke lenger enn 60sekund før du er gjennom den scenen jeg snakker om, syns at DX9 "snikende" gjennom gresset virker mer realistiskt og flott enn DX10 versionen.

SELV om jeg må si (MrLee) at gresset kanskje var noe i det største og høyeste ja..

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...