Gå til innhold

Problemer med Airport Extreme og harddisk (Drobo) i Ubuntu og Windows

chaibi

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg gikk nylig til innkjøp av de tilsynelatende enkle produktene Airport Extreme og Drobo Drobo. Planen er å la Airport Extreme fungere som filserver med Droboen som harddisk (den vises bare som en vanlig ekstern harddisk uansett hvor mange disker som er i den). På Airport Extreme har jeg følgende settings:

Firmware: 7.2.1

ae_drobo.PNG

ae_drobo_file_sharing.PNG

ae_internet_settings.PNG

Jeg har fast IP, så den er lik både på IP Address og Router Address.

I både Ubuntu og Windows får jeg koblet til harddisken. Den skal ha en total kapasitet på rundt 350Gb. I Windows får jeg beskjed om at den bare er 9,65Mb og FAT32 (den er formatert i HFS+ siden AE bare støtter det, men jeg regner med at den vises som FAT32 fordi AE deler den gjennom WINS). Jeg får skrevet til den, men ikke mer enn 9,65Mb. I Ubuntu får jeg også koblet til men med denne beskjeden: "Sorry, couldn't display all the contents of "Drobo".", så får jeg bare se en tom mappe. Klarer ikke å skrive til den heller.

Noen som har peiling på en løsning eller vært borti det samme? Enten med Drobo eller andre eksterne harddisker mot Airport Extreme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nei jeg har nok ikke lyst å bruke FAT32. Nå har jeg fått Mac Mini inn i hus, og den finner ikke disken i det hele tatt, så nå blir jeg bare mer og mer frustrert. Jeg har lest mye om problemer med firmwaren 7.2.1 i AEBS, og at en del nedgraderer til 7.1.1. Men 7.1.1 støttes ikke av gigabit versjonen av AEBS, så da er jo jeg stuck. Jeg får koble disken rett på minien og dele den gjennom Samba eller noe inntil Apple får fingen ut med noe fungerende firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...