Gå til innhold

TeleZoom til Canon 400D

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe en telezoom til canon 400D og lurte på hvilke anbefalinger og erfaringer brukerne her på forumet har.

Generellt anbefales det å gå for Canon (orginalt) før Sigma/Tamron, eller er det bare tull å tenke slik fra min side?

Jeg vil foretrekke å gå for USM, bildestabilisator, men om noen har andre anbefalinger så gjerne det, men skriv også grunnen.

Største brennvidde er 300mm, ingen minste.

Canon har jo kommet med en rimelig linse nylig 55-250 IS (uten USM) men prisen tilsier jo en billig inngangbillett for telezoom, noen erfaringer?

Pris: Man ønsker jo alltid en god pris for alt man kjøper, men øvre grense setter jeg til 5-6000,- (helst lavere)

Håper på gode og saklige anbefalinger.

Tor-Einar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det objektivet som ser ut til å passe best til dine krav er Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM til litt over kr.4000. Du kan også vurdere Canon EF 70-200mm f/4L USM, den er noe dyrere og mangler IS men er bedre optisk og har bedre byggkvalitet.

Lenke til kommentar

Det gapet betyr ingenting som helst. Det er en ganske utbredt misforståelse blant nybegynnere at man bør dekke hele skalaen, men dette er bare tull. Du kan kompensere med å ta et skritt frem eller tilbake (eller croppe). Det finnes mange fotografer som nesten ikke bruker zoomer i det hele tatt, men kun fastoptikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...