Scriptgutten Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg ønsker å kjøpe et brukt oscilloskop fra england, fordi jeg ikke kan finne noen som selger brukte oscilloskop i norge. Jeg mener å ha hørt at de koster rundt 6-7000kr nye hvis du skal kjøpe dem her, men jeg har sett brukte oscilloskop så billige som £100 på e-bay. I tillegg til prisen på oscilloskopet vil det komme en porto på ca 700kr fordi det er ganske stort og tungt. For dem som ikke vet hva et oscilloskop er, så er det et måleinstrument som blir brukt i elektronikk til å kunne se hvordan spenninger og signaler "ser ut" på en skjerm. Jeg har prøvd å finne ut om jeg må betale toll eller noe for å dette inn til Norge, men syns det er så vanskelig å finne ut av noe som har med lover og regler å gjøre i dette landet. På nettsiden til tollvesenet står det at alle varer for under 200kr er tollfri (med unntak av alkohol osv). Jeg vet at man også ofte må betale moms på ting man importerer. Men så vet jeg ikke om disse reglene også gjelder for brukt utstyr, og hvilket utstyr det gjelder for. Utstyret er jo kjøpt og brukt i england, og derfor er det allerede betalt engelsk moms på varen, så da gjelder vel ikke de samme reglene som når man kjøper et helt nytt apparat uten tillagt moms? Så da lurer jeg på om jeg må forvente å betale noen ekstra avgifter (isåfall hvor mye), eller om det vil gå greit å bare få den tilsendt. Håper dette passet inn i denne kategorien. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 1. Moms betales om varen koster mer enn 200 kr, brukt eller ny 2. varen din går mest sannsynligvis som småelektronikk, men jeg ville anbefalt å ringe Tollvesnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå