Gå til innhold

Kjøpe Projektor - hjemmebruk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
joiner tråden din jeg... , på jakt etter prosjektor selv.. har vel nesten bestemt meg :D epson TW1000 , men er litt drøy pris, men til gjengjeld er det vel en litt mer langsiktig prosjektor enn de som selges til 10K ??

Du har jo Epson tw700 som er en slager og vil holde koken lenge fremover til.

Tw700 er HD ready, og har faktisk sterkere lysstyrke en sin storebror tw1000.

Det gjør at den er litt mer allaround, og kan brukest midt på dagen etter det jeg har sett på lerret.

Så man får mer for pengene for den modellen :)

Lykke til

Lenke til kommentar
men er vel greit å velge en 1080p prosjektor , sitter selv med en ps3 så det blir vel en selvfølge å velge 1080p , ??

Hvorfor mener du det? Og kan du finne en Full-HD prosjektor i hans prisklasse?

Trådstarter, kan du fortelle oss litt mer om lysforholdet i rommet ditt og tenkt avstand fra prosjektor til lerret?

Lenke til kommentar
avstand fra lerret er vel ca 4 meter

skal være til oppkobling via spill og film osv ;)

Da vil jeg fremheve to stykker, det er Optoma HD-70 og Epson TW-700.

Optoma HD-70 har ett godt sort og kontrastnivå og gir flotte bilder, og du får mye for pengene. Dette er en DLP-Prosjektor og har da enkelte ulemper som at den er litt vansklig å plassere og mangler linsevinlkling. Du sa du hadde en avstand på ca 4 meter. Prosjektoren har ett zoomforhold på ca 1:1,2, noe som betyr at du kan få ett 100" bilde på ca 3.5 meters avstand. Lampegarantien er kun på 500 timer så det er også ett minus.

Epson TW-700 skal ha fått skryt av å ha ett god sort og kontrastnivå til LCD å være. Forddelen med denne er at den er mye enklere å plassere da den har vertikal linsevinkling. Det vil si at du kan heve og senke bildet iforhold til projektoren uten at man taper bildekvalitet. Prosjektoren har ett zoomforhold på ca 1:2,14, Med zoom på maximum klarer projektoren å lage et 100" bilde fra ca 3,1 meter avtand fra lerretet, noe som er en del bedre en Optoma sin HD-70. Pæregarantien er også svært god med 1700Timer.

Jeg har ikke fått sett Epson TW-700 og kan defor ikke si hvem som er best. Så jeg vil annta at hvis du har ett mørkt rom og plassering ikke er noe problem, gå for Optoma HD-70. Har du ett litt mer lyst rom og plassering er litt vanskelig, gå for Epson TW-700.

Du kan selv regne avstand og hvordan det blir med plassering på prosjektorens hjemmeside for å være sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...