Gå til innhold

hva er lurt å gjøre nå?

schmidt

Anbefalte innlegg

Jeg er på desperat jakt etter ett nytt skjermkort. Denne gangen vil jeg finne DET rette kortet! Hva er lurt å kjøpe nå? Jeg ser at radeon9500 korta ikke lengre kan moddes....vil det ikke lønne seg å kjøpe disse lengre? hva bør man gå etter? Jeg trenger ett kort som er meget godt på spill! bør man vente på nye kort fra ati og når kan man vente å se disse i norske butikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heppz.

Jeg er ingen guru på dette, men jeg anbefaler et P.O.V Gf4 4860xp.

Kjører spill uten problem i 1280x1024 32b farge.

Du kan jo lese dette

www.hardware.no/tester/skjermkort/asus_ti4600/index.html

Forskjellen på 300 og 300 bilder pr.sek er ikke synlig for øyet og er derfor

ikke så veldig interessant.

Forskjellen på 20 og 30 bilder pr.sek er godt synlig og er viktigere enn maks. bilder i sek.

Lenke til kommentar
Heppz.

Jeg er ingen guru på dette, men jeg anbefaler et P.O.V Gf4 4860xp.

Kjører  spill uten problem i 1280x1024 32b farge.

Du kan jo lese dette

www.hardware.no/tester/skjermkort/asus_ti4600/index.html

Den testen gir ikke så mye mening hvis vi ikke vet hvor ofte frameraten faller så lavt. For alt det vi vet kan det være den første framen i testen med R9700 som ligger så lavt, kanskje pga et loading issue.

Lenke til kommentar

MistaPi svarte:

Den testen gir ikke så mye mening hvis vi ikke vet hvor ofte frameraten faller så lavt. For alt det vi vet kan det være den første framen i testen med R9700 som ligger så lavt, kanskje pga et loading issue.

Ok d, men det skjer jo i 5 av 7 tester.

Ikke et vondt ord om Ati fra meg, med som sagt er det "det øyet kan se"

som er viktigst.

Uansett er det HVA kortet skal brukes til og lommeboka

som avgjør valget.

Lenke til kommentar

om PCen skal brukes til spilling og helst med god grafikk råder eg deg til å kjøpe Radeon 9700 (PRO). DEt koster rundt 1000-lappen å kjøpe PRO versjonen i forhold til vanlig Radeon9700.

Hadde eg vert deg ville eg kjøpt eit Radeon9700 til 2200kr (ca). Det er ikkje så stor ytelseøking fra vanlig til PRO at det er verdt det. Forhåpentligvis vil desse kortene synke i pris nå når FX og de nye radeon kortene kommer, men skal du vente på noe nytt og billigere kan du vente evig :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...