Alex ws Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Skal som sagt selge bilen min. Spørsmålet er hva jeg skal gjøre med bombrikken som henger i vinduet. Kan denne omregistreres til den nye eieren? Hvem kontakter jeg evt da? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hva med å ta en telefon til bomselskapet? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Dette skal være rimelig enkelt. Ta av bombrikken ut fra bilen. Ikke tenk på den klistra sokkelen som er på vinduet. Denne kan du enkelt få gratis enten på en bensinstasjon eller hos en bilforhandler. Du har et kundenummer, denne skal ligge på dine fakturaer du har mottat fra bommseleskapet. Gå inn på www.bompenger.no og logg deg inn med ditt kundenummer og passordet er ditt postnummer. På min side kan du enkelt fjerne bilmerket og regnummeret og legge inn nye opplysninger. Tar ca 1-2 dager før dette er aktivert. Ville også enten sendt mail(tar sykt lang tid før man får svar) eller eventuelt ring til bomseleskapet og nevnt disse foretatte endringene i kundedata. Jeg har gjort akkurat som jeg beskrev det da jeg byttet bil i sommer. Gikk så glatt som det går an. Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Heter vel www.brotunnel.no nå? Når jeg solgte forrige bilen min fikk jeg beskjed om at det enkleste var å ta ut brikken i bilen, og levere den tilbake til Autopass forhandler. Så fikk jeg en ny brikke på min eksisterende avtale til nye bilen. Gikk smertefritt... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hvertfall ikke la den ligge igjen, slik at neste eier kan kjøre på deg en brukbar regning. Kjenner en som gikk på den smellen ;p Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Når jeg bytta bil, tok jeg ut brikka og gikk inn på www.brotunnel.no. Der skrev jeg inn registreringsnummeret på den nye bilen, så var den saken i boks. Ikke glem å endre registreringsnummeret, eller så er det du som sitter med regningen hvis han kjører på automat uten uten brikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå