Gå til innhold

Anonyme erklærer krig mot Scientologi! / NY protestaksjon 14. Mars


Aksjonerte du den 10. februar?  

130 stemmer

  1. 1. .

    • Ja
      20
    • Nei
      110


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten så er dette flygebladet helt gæærnt. Skal se om jeg får oversatt det.

FlyerEnglish.jpg

 

 

Se på dette, og se om du er enig i oversettelsen. Jeg orker ikke å fikse så mye på det i ettertid.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I 1952 starter "science fiction" -forfatteren L. Ron Hubbard sin egen sekt - Scientologi - for å bli rik. Han konstruerer en rekke doktriner og praktiser som han kaller "dianetics".

 

Han hevder at denne sekten er veien til "spirituell sannhet":

 

"75 millioner år siden, Xenu, lederen av den galaktiske føderasjonen, planlegger å løse galaksens overpopulasjonsproblem ved å kalle inn alle romvesnene til skattebedømmelse, for så å dope dem og fly dem til jorda i skip som liknet på DC8-fly. Atomvåpen ble detonert for å sprenge dem. Disse sjelene besatte våre forfedre, og de er grunnen til at menneskeheten føler frykt og smerte".

 

Alle kritikere og eksmedlemmer som har mot nok til å snakke om disse udådene blir angrepet av kirkens jusspatrulje, og de blir truet av samfunnet. På 1970-tallet, brøt scientologer seg inn på kontorene til det amerikanske skattebyrået for å ødelegge sensitiv informasjon, og å stoppe undersøkelsen av kirken.

 

"Sannheten" er bare tilgjengelig via mange såkalte "audits" (revisjoner) - en lang prosess. Innen du er "klar" - eller fri fra disse sjelene - du har kanskje brukt opptil $2,5 millioner kroner. Dette gir selvfølgelig økonomiske problemer for medlemmene.

 

Disse "revisjonene", som er angivelig en form for psykioterapi, bryter ned folks motstand til Scientologiens propaganda og overtaler dem til å betale enda større summer med penger for å utvikle seg mot de øvre nivåene av kirken.

 

Scientologi er også sammenkoplet med flere mystiske dødsfall. Lisa McPherson, et medlem av kirken som ble skadet i en ulykke, ble fjernet fra sykehuset og fraktet til et hotell styrt av scientologer. 17 dager senere dør hun av dehydrering.

 

http://www.whyaretheydead.net/

 

Kirken ansetter sine kjendismedlemmer - slik som Tom Cruise - for å sanke publisitet. Nylig har en propaganda video fra kirken med Cruise i spissen lekket til www.youtube.com. Denne videoen, som mange mener inneholder en bisarr facistisk deklamasjon, ble fjernet fra youtube etter en rettsak angående kopirett.

 

Vanlige borgere som opererer under navnet "Anonymous", har derfor erklært krig mot Scientologi.

 

Kriminaliteten til denne sekten vil ikke lenger gå upåaktet.

 

Anonymous vil ikke lenger stå å se på at sektmedlemmene blir melket for penger eller ikke får behandling for helseproblemer.

 

Anonymous består ene og alene av folk som deg. Bli med ved å:

(I) Gjør venner og kjente klar over metodene til denne sekten.

(II) Skriv til deres valgte politikere og be om at Scientologi aldri får skattefritak.

 

på denne dagen, den 10. februar, demonstreres det over hele verden mot denne ondskapsfulle sekten.

For mer informasjon, besøk: www.xenu.net

 

"Om en mann virkelig vil tjene en million dollar, så er den beste måten å starte sin egen religion"

-L. Ron Hubbard. (Grunnleggeren av Scientologi) -- 1940

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

Vel, er ny her i forumet, men fant endelig en norsk tråd angående dette temaet.

 

Kan noen lage en generell oppmøtetråd (uten kommentarer?), der de 22 reglene står, generell oppmøtetid, etc... Usedvanlig vanskelig å finne fram informasjon, da jeg synes 20sider med forumlesning, kan bli litt drøyt.

 

Trapper opp på søndag med videokamera, ekstra batteri, mye bånd, ID liggende hjemme, og dansende på andre siden av gata mot scientologi senteret. Ikke pokker om jeg skal demonstrere 100m unna, o.l. Det lukter det "free speech zones" a al USA av. Noe jeg IKKE tolererer.

 

However, jeg trodde man måtte søke for tillatelse av demonstrasjon, hvis man skulle f.eks demonstrere på offentligstorplass, a la youngstorget, eller man skulle sette igang et demonstrasjonstog. Dette er jo en ren ikkevoldelig "picket".

Lenke til kommentar

"Se på dette, og se om du er enig i oversettelsen. Jeg orker ikke å fikse så mye på det i ettertid"

 

"Audits" er i denne sammenheng "auditering" på norsk. "Revisjon" er ikke et scientologiuttrykk og passer ikke i denne sammenhengen.

 

Ellers kjempebra jobbet Knofle! :)

Endret av D0lk
Lenke til kommentar

Lord-Myrrah:

Altså, rett nok å ordne tillatelse og alt fra politiet, men jeg kommer dessverre til å være på andre siden av gaten, og ikke et stykke unna. Det er som jeg skrev tidligere: Free Speech Zones, og blir litt for dumt, med tanke på fokuseringen av demo`n på søndag.

Lenke til kommentar
Se på dette, og se om du er enig i oversettelsen. Jeg orker ikke å fikse så mye på det i ettertid.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I 1952 starter "science fiction" -forfatteren L. Ron Hubbard sin egen sekt - Scientologi - for å bli rik. Han konstruerer en rekke doktriner og praktiser (praktiser er ikke et ord. ritualer er en grei oversettelse) som han kaller "dianetics".

 

Han hevder at denne sekten er veien til "sjelelig sannhet":

 

"75 millioner år siden, Xenu, lederen av den "Galaktiske Føderasjonen", planlegger å løse galaksens overpopulasjonsproblem ved å kalle inn alle romvesnene på grunn av skatteberegninger, dope dem og fly dem til jorda i skip som likner på DC8-fly. Etterpå ble atomvåpen detonert for å sprenge dem. Disse sjelene besatte våre forfedre, og de er grunnen til at menneskeheten føler frykt og smerte".

 

Alle kritikere og eks-medlemmer som har mot nok til å snakke om disse udådene blir angrepet av kirkens jusspatrulje, og de blir truet av medlemmene. På 1970-tallet, brøt scientologer seg inn på kontorene til det amerikanske skattebyrået for å ødelegge sensitiv informasjon, og stoppe undersøkelsen av kirken.

 

"Sannheten" er bare tilgjengelig via mange såkalte "audits" (møter/behandinger (er det ikke det det er?) - en lang prosess. Innen du er "klar" - eller fri fra disse sjelene - har du kanskje brukt opptil 2,5 millioner kroner. Dette gir selvfølgelig økonomiske problemer for medlemmene.

 

Disse "revisjonene", som angivelig er en form for psykoterapi, bryter ned folks motstand til Scientologiens propaganda, og overtaler dem til å betale enda større summer med penger for å avansere mot de øvre nivåene av kirken.

 

Scientologi er også koblet til flere mystiske dødsfall. Lisa McPherson, et medlem av kirken som ble skadet i en ulykke, ble fjernet fra sykehuset og fraktet til et hotell styrt av scientologer. 17 dager senere døde hun av dehydrering.

 

http://www.whyaretheydead.net/

 

Kirken bruker sine kjendismedlemmer - slik som Tom Cruise - for å sikre seg publisitet. Nylig har en propagandavideo fra kirken med Cruise i spissen blitt lekket på www.youtube.com. Denne videoen, som mange mener inneholder en bisarr facistisk deklamasjon, ble fjernet fra youtube etter er søksmål for brudd på opphavsretten. Vanlige borgere som opererer under navnet "Anonymous", har derfor erklært krig mot Scientologi.

 

Kriminaliteten til denne sekten vil ikke lenger gå upåaktet.

 

Anonymous vil ikke lenger stå å se på at sektmedlemmene blir melket for penger eller ikke får behandling for helseproblemer.

 

Anonymous består ene og alene av folk som deg. Bli med ved å:

(I) Gjør venner og kjente klar over metodene til denne kulten.

(II) Kontakt politikere og be om at Scientologi aldri får religionsstatus.

 

På denne dagen, den 10. februar, demonstreres det over hele verden mot denne ondskapsfulle kulten.

For mer informasjon, besøk: www.xenu.net

 

"Om en mann virkelig vil tjene en million dollar, så er den beste måten å starte sin egen religion"

-L. Ron Hubbard. (Grunnleggeren av Scientologi) -- 1940

 

Rettet en del, startet med å merke endringene mine med fet skrift men gad ikke etter hvert. Gått relativt kjapt over den, men jeg fikk rettet en del feil.

Lenke til kommentar
Tusen takk, NgZ. Har laga et utkast (?).

Som sagt, synes jeg denne flyeren er helt sykt bra. Scientologi er et såpass spennende tema, at jeg tror folk vil lese den.

 

Da tar jeg å printer ett stort opplag av den, ser den er veldig bra laget er den gitt ut under noen lisens av de som egentlig lagde den?

Lenke til kommentar

Nei, jeg bare så den på partyvan.

Jeg har forresten ikke kontrollsjekka alle faktaene. Jeg vet for eksempel ikke helt sikkert om at det var dehydrering som Lisa McPherson døde av. Det sto på dødspapirene:

"En eller annen blodåre var sprengt ellerno, og hun var svært dehydrert"

Da er det vel grunn til å tro at det var dehydrasjonen som kanskje tok knekken på henne? Ser det er mange som skriver dehydrering som dødsårsak på webben også.

Lenke til kommentar
Tusen takk, NgZ. Har laga et utkast (?).

Som sagt, synes jeg denne flyeren er helt sykt bra. Scientologi er et såpass spennende tema, at jeg tror folk vil lese den.

 

Fantastisk banner! Og bra oversettelse, men vil komme med et par forbedringer etter min mening :)

 

Kan begynne med det mest innlysende. Bytt den siste quoten av Hubbard (if you really wanna make a million dollars...) til den roginale på engelsk. Alle skjønner så basic engelsk, og det ser bedre ut etter min mening.

 

Etter denne begynner jeg på topp.

 

"For 75 millioner år siden planlegger Xenu, leder av den "Galaktiske Føderasjonen", å løse galaksens overpopulasjonsproblem ved å kalle inn alle romvesene på grunn av skatteberegninger. Romvesene skal da bli dopet ned, og fraktet til Jorden i romskip som ligner på Douglas DC8-fly, bare med rakettmotorer. Romvesene ble da puttet oppi vulkaner. Deretter ble hydrogenbomber fraktet ned i vulkanene og detonert, så alle romvesene døde og ble til sjeler. Sjelene fra disse romvesene besatt senere våre forfedre, og er grunnen til at vi, mennesker føler frykt og smerte den dag i dag."

 

Kommer med oppdatering senere :)

Lenke til kommentar
CoS ble vel frikjent for drap? Det ble til slutt avgjort at det var en "ulykke" at hun døde i CoSs oppbevaring.

 

De startet sitt enorme "rettsaksmaskineri" (som vanlig) og bli frikjent, grunnet at de fikk obduksjonslegens troverdighet tvilsom (hvis jeg husker riktig)... However, familien ble tilkjent en ukjent erstatningssum.

Endret av Fhump
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...