Pricks Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 En ide hadde vært å dele ut gratis minnebrikker hvor det ligger et tekst dokument eller to som prater om Scientologi. Komplett selger noen minnebrikker til 50kr per, har noen lyst til å gå til anskaffelse av noen sånne? Husker ikke hvor jeg så det, men noen hadde laget en .iso til å brenne ut på CD og distribuere til CoS-medlemmer. Det fulgte også med en leaflet man kunne skrive ut og legge ved. Lenke til kommentar
broodwar Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva med å gi media beskjed? TVN, NRK, TV2. Ringe dem eller sende mail og fortelle at det er en internasjonal protest mot Scientologikirken over hele verden 10.feb, klokka 12. "Ta med kamera." Internett vs CoS har jo vært skrevet om i dagbladet. Om de bare skjønner hvor stort dette er tror jeg ikke det er noe problem å få 2 minutter med opptak fra Oslo på TV2-nyhetene kl. 21, den 10. feb. Lenke til kommentar
muffins525 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Problemet er at ingen ønsker stå som ansvarlig for en demonstrasjon på papiret. Uten dette får vi ingen tillatelse til å demonstrere fra politiet, og resultatet blir da at vi må dele oss opp i små grupper og dele ut informasjon hver for oss - gående. Dersom vi ønsker å ha en stillestående forsamling av folk som deler ut informasjon, er dette per definisjon en demonstrasjon. Hvordan få media interessert i mennesker som går rundt i Oslo hver for seg og deler ut løpesedler? Lenke til kommentar
broodwar Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 True that. Er dette en demonstrasjon? Må man ha tillatelse for å gå fram og tilbake på andre siden av gata med plakater? Informere politiet først bare. Lenke til kommentar
muffins525 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 I følge latimer var dette svaret han fikk fra politiet. Hvis du er usikker, ring politiet og spør selv: - hvis vi går opp og ned Karl Johan og bare deler ut flyers trenger vi ikke tillatelse, men da må vi være i bevegelse (les: kan ikke stå utenfor Co$ hele tiden, men det virket på ham som om vi ikke kunne det uansett, da det kan bli protestert på fra grunneier og vi da kan bli bedt om å flytte oss) Lenke til kommentar
edds Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Dette var veldig spennende. Veldig fristende å delta, går på skole like ved. Har vi noe som helst anslått antall på hvor mange som kommer til å møte opp? Lenke til kommentar
Tilfeldigfyr Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hadde stilt opp med med hele mitt hjerte, hadde det ikke vært for at jeg bor i bergen. Nesten så jeg ønsker at vi hadde en Co$ her og. /i/ Lenke til kommentar
araziel Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jau, bor i Bergen. Hadde jeg vært nærmere, selvsagt. Hvordan vi kan tillate noe som dette er helt sprøtt. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Jeg fikk svar fra Andreas Heldal-Lund (han som driver Operation Clambake) om CoS og skattefritak. De er verken registrert som livssynsorganisasjon eller er på annen kjent måte fritatt for noe annet enn hva andre frivillige organisasjoner er. De (IMO) oppgir antakelig knapt en brøkdel av alle pengene som renner gjennom systemet deres i Norge hvert år. Jeg jobber med å få skattemyndighetene til å se på dette, men det tar tid... Problemet er at ingen ønsker stå som ansvarlig for en demonstrasjon på papiret. Uten dette får vi ingen tillatelse til å demonstrere fra politiet, og resultatet blir da at vi må dele oss opp i små grupper og dele ut informasjon hver for oss - gående. Dersom vi ønsker å ha en stillestående forsamling av folk som deler ut informasjon, er dette per definisjon en demonstrasjon. Hvordan få media interessert i mennesker som går rundt i Oslo hver for seg og deler ut løpesedler? Tja, det enkleste blir vel å si til media at det er et forsøk på å få folk oppmerksomme på hva Scientologikirken er for noe, og at det vil bli avholdt lignende protester over hele verden den tiende februar. Man kan jo prøve å lokke dem med noe sånt som at "Anonymous' krig mot Scientologikirken har spredd seg også til Norge, der flere ungdommer vil dele ut løpesedler den tiende februar for å vise sin motstand mot Scientologikirken", slik at media får med seg at det er en verdensomspennende oppslutning rundt denne krigen. Endret 31. januar 2008 av Eldritch Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Problemet er at ingen ønsker stå som ansvarlig for en demonstrasjon på papiret. Uten dette får vi ingen tillatelse til å demonstrere fra politiet, og resultatet blir da at vi må dele oss opp i små grupper og dele ut informasjon hver for oss - gående. Dersom vi ønsker å ha en stillestående forsamling av folk som deler ut informasjon, er dette per definisjon en demonstrasjon. Hvordan få media interessert i mennesker som går rundt i Oslo hver for seg og deler ut løpesedler? Jeg kan godt ta ansvaret på papiret. Lenke til kommentar
muffins525 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Flott, Lord-Myrrah! Dersom du virkelig mener det, vær så snill og ta kontakt med Stani på [email protected] Han har meldt seg frivillig til å skrive søknadene til politi/grunneier i forbindelse med demonstrasjonen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 ..der flere ungdommer vil dele ut løpesedler.. Anonymous har ingen demografi. At det er Anonymous som gjør dette syntes jeg bør fremmes til media. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 ..der flere ungdommer vil dele ut løpesedler.. Anonymous har ingen demografi. At det er Anonymous som gjør dette syntes jeg bør fremmes til media. Sant nok at Anon ikke har noen demografi, men det virker som om majoriteten av de som vil delta i Oslo er ungdommer Do correct me if I'm wrong, though Lord-Myrrah: Høyst OT, men avataren din er win. Sisters er et fantastisk band. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Flott, Lord-Myrrah! Dersom du virkelig mener det, vær så snill og ta kontakt med Stani på [email protected] Han har meldt seg frivillig til å skrive søknadene til politi/grunneier i forbindelse med demonstrasjonen. Sånn Lord-Myrrah: Høyst OT, men avataren din er win. Sisters er et fantastisk band. Tror du ikke jeg vet det? Eller ikke har lagt merke til navnet og avataren din? Skal tattovere logoen på mandag Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) ..det virker som om majoriteten av de som vil delta i Oslo er ungdommer. Det kan godt stemme, men jeg tenkte om noen skulle nevne noe til pressen. Da må ikke Anonymous som et egetnavn omtales som en "ungdomsgruppe", for det er ganske så feil og vil bli tolket enda mer feil av pressen. "Anonymous is a collective of individuals united by an awareness that someone must do the right thing." Endret 31. januar 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Greit å kunne bruke de verktøyene vi har. http://hs.facebook.com/event.php?eid=9843964921 join post litt info så folk vet hva alt dreier seg om Endret 31. januar 2008 av KillYou Lenke til kommentar
latimer Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Siden vi nå har en ansvarshavende, forsøker vi å søke om å kunne få ha en bod på Egertorget, som er nær scientologikirken og har en ekstra bonus med at Co$ har brukt stedet flere ganger, noe som gir en litt fin symboleffekt. Jeg har startet å skrive søknad, men om noen har mer erfaring med demonstrasjons-dokumenter må dere gjerne ta kontakt og komme med tips. På grunn av tidsklemma håper jeg å få sendt den (dvs. fakset/mailet den) i morgen. Vi må søke By & Eindomsfornyelsen og politiet, men kan sende samme søknad til begge. Det jeg trenger fra dere er et endelig tall: hvor mange regner vi med at kommer til å møte? Skal jeg skrive 24? 30? Under 50? tips, kommentarer og alt annet kan postes her eller mailes til meg på [email protected], som vanlig. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg har nettopp hørt igjennom et radioprogram der Mark Bunker (xenutv.com) snakker ut om sine erfaringer og generell informasjon om Scientologi. Dette er et KJEMPEBRA radioprogram, som tar for seg kjempemye info. Vi har forskjellige anoner som ringer inn, og faktisk en scientolog som ringer helt på slutten også! Om dere vil vite mer, eller få underbygget det dere har lest fra før av, hør på dette! Jeg fikk litt nye perspektiver på ting her og der, og igjen, det er en grunn til at de kaller ham Wise beard man. Radio (1t og 30min) SPRE DETTE, det er lettere å HØRE informasjon enn å LESE det for noen. Lenke til kommentar
Equalitor Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Kjempeflott at noen er villige til å gå i mot denne ytterste galskap. Hadde jeg bare vært i Oslo... Kontakt blitzerne [blitz.no] og garantert få med folk!! Jeg vet en del har mye å utsette på dem, men majoriteten av dem vil ha frihet, rettferdighet og ikke-undertrykkende bedrifter/selskaper. Midt i blinken må det være. Hvilken interesse dette vil skape vet jeg jo ikke, men jo større demo = vanligvis mer oppmerksomhet. Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde t5enkt å reise til oslo for å være med på dette, hva blir det til, blir dette en lovlig protest der vi kommer til å stå i ro, eller en mindre lovlig, hvor muligheen for å bli bortvist av politiet, ol. Hvis noen kunne laget noen flyers, eller oversatt de som er tidligere her? gjerne noen som vet hva de snakker om, så kan jeg printe ut noen å ta med meg nedover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå