lazerbrain Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har kjøpt en 360 Arcade med HDMI. Kobler HDMI til prosjektoren og skal plugge inn adapteret som gir stereo ut på RCA plugger. Problemet er at HDMI pluggen blokkerer for originaladapteret og jeg får f$#! ikke kjørt stereolyd til forsterkeren! Helt utrolig men som jeg nå har erfart, sant. Ser at Modnet selger et "optisk adapter" som ser ut til å være originaltilbehør. De er utsolgt og jeg finner ikke adapteret hos andre forhandlere. Heller ingen info på xbox.com. Noen som kan bekrefte at dette fungerer og eventuelt vet hvor det kan kjøpes?! Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har kjøpt en 360 Arcade med HDMI. Kobler HDMI til prosjektoren og skal plugge inn adapteret som gir stereo ut på RCA plugger. Problemet er at HDMI pluggen blokkerer for originaladapteret og jeg får f$#! ikke kjørt stereolyd til forsterkeren! Helt utrolig men som jeg nå har erfart, sant. Ser at Modnet selger et "optisk adapter" som ser ut til å være originaltilbehør. De er utsolgt og jeg finner ikke adapteret hos andre forhandlere. Heller ingen info på xbox.com. Noen som kan bekrefte at dette fungerer og eventuelt vet hvor det kan kjøpes?! Dette hørtes utrolig rart ut, men er sikkert veldig kjedelig for deg. Hva i all verdens slags HDMI kabel er det som greier å blokkere for A/V utgangen på 360? Den må da ha ganske tykk plugg for å greie det? Mulig jeg misforstår - men du skriver "orginal adapter" - mener du at du allerede har et orginaladapter for kun lyd som kan brukes sammen med HDMI? Eller har du en hel vanlig kabel for både lyd og bilde og at det er denne som nå ikke passer inn når du har plugget inn HDMI kabelen? Det siste kan jeg forstå, men hvis du allerede har et "adapter" så skulle jo dette passe. Hvis det du har nå ikke har adapter for kun lyd, så ja - det finnes slike og de fungerer perfekt. Lenke til kommentar
lazerbrain Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Her er løsningen: http://www.chadledford.com/?p=50 Ser ut som MS har gjort dette helt bevisst; plastdekselet bygger en drøy centimeter mer enn nødvendig. Akkurat det som skal til for å komme i konflikt med HDMI kontakten! Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Det store minuset med sistnevnte løsning, som jeg selv benytter meg av, er at hdmi og komponent koblet i boksen samtidig får konsollen til å restarte hver gang man setter på av-kanalen til konsollen. Med andre ord vil konsollen resette seg dersom du spiller -> ser litt på tv -> skal spille igjen. Løsningen på dette er å fjerne/kutte den sorte ledningen på selve komponent-kablen. Edit: At MS har gjort dette helt bevisst skal man ikke se bort fra. Det står spesifisert i brukermanualen at de IKKE må brukes sammen og dette var kanskje måten de valgte å eliminere mye av dette problemet med. Endret 25. januar 2008 av Gorthaur Lenke til kommentar
lazerbrain Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Nyttig tilleggsinfo det der. Ikke noe praktisk problem for min del, adapteret som følger med Arcade har kun composite+stereo ut, men veldig greit å være klar over det. Endret 25. januar 2008 av lazerbrain Lenke til kommentar
Typho Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Du får kjøpt Optical/RCA Audio adapter hos Play-Asia som vil løse problemet ditt Dette er det sammme adapteret som følger med Xbox 360 Elite. Det er sikkert den samme som du sett hos Modnet. Bare husk hvis du skal kjøpe fra Play-Asia så send en mail først og be de sette lavere verdi på pakken slik at du slipper å betale moms på den, da den koster over 200kr Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Heilt idiotisk at man må kjøpe MS sin orginale HDMI kabel for å få med det Optical/RCA Audio adapteret. Optisk lydutgang skulle vert integrert i konsollen, ikkje på ein slik møkka måte som MS her har gjort. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det store minuset med sistnevnte løsning, som jeg selv benytter meg av, er at hdmi og komponent koblet i boksen samtidig får konsollen til å restarte hver gang man setter på av-kanalen til konsollen. Med andre ord vil konsollen resette seg dersom du spiller -> ser litt på tv -> skal spille igjen. Løsningen på dette er å fjerne/kutte den sorte ledningen på selve komponent-kablen. Edit: At MS har gjort dette helt bevisst skal man ikke se bort fra. Det står spesifisert i brukermanualen at de IKKE må brukes sammen og dette var kanskje måten de valgte å eliminere mye av dette problemet med. Har samme problem, men man kan gjøre noe med dette. Har ikke testet det ut ennå. Cut the black wire jumper between 26&2825, 27, & 29 must be connected for the toslink to work All the wires going to the RCA connectors side of the cable are of no concern (cut them off or leave them, but disconnected from other equipment). There is also red, black, & white colored wires from 20, 22, & 24. My white wire broke off during testing. So I don’t know if you need to cut it or not. You need the red and / or black wire. Put the switch in TV position and it works fine here http://www.engadget.com/2006/11/14/how-to-...a-vga-cable-fo/ Prøv først å ha bryteren på komponent kabelen på TV, ikke HDTV. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Eg brukte ihvertfall ein komponent kabel eg hadde liggende her, kappet den og skrelte bort all plasten rundt slik at eg kun satt igjen med optisk ut. PLugget den i og sparte meg noen lapper Ser kanskje ikkje så flott ut men, er bak på konsollen så da går det greit. Lenke til kommentar
HolyKrist Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Eg brukte ihvertfall ein komponent kabel eg hadde liggende her, kappet den og skrelte bort all plasten rundt slik at eg kun satt igjen med optisk ut. PLugget den i og sparte meg noen lapper Ser kanskje ikkje så flott ut men, er bak på konsollen så da går det greit. Kappet den? Altså du klippen bare av ledningen, men den optiske lyden funker alikevel. Hva med signalvelgeren? Har du den på hd eller tv? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Utifra posisjonen, sammenlignet med den andre kabelen eg har liggende står den på HDTV. Kuttet ledningen, fjernet allt materiale som hindret HDMI kabelen fri tilgang, bøyde den litt til og smallt den inni AV-utgangen over HDMI-porten. Ikkje den mest elegante lønsingen, men eg har ihvertfall mulighet for å ta lyden ut optisk. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har nå gjort det samme som Mala. Eneste som er dumt er at xboxen resetter seg selv når man slår av og på tven. Det er det samme om bryteren står på hdtv eller tv. Heldighvis resetter ikke xboxen seg når man bytter kanal/tv inng. Det er mulighet for å slippe denne resettingen, men hvor ofte slår man av og på tv'en mens man har xboxen på. NB! xboxen resetter seg når man slår på tv'en, ikke av. Slik er det på min tv. Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har nå gjort det samme som Mala. Eneste som er dumt er at xboxen resetter seg selv når man slår av og på tven. Det er det samme om bryteren står på hdtv eller tv. Heldighvis resetter ikke xboxen seg når man bytter kanal/tv inng. Det er mulighet for å slippe denne resettingen, men hvor ofte slår man av og på tv'en mens man har xboxen på. NB! xboxen resetter seg når man slår på tv'en, ikke av. Slik er det på min tv. Dette varierer fra TV til TV. Eneste foreløpige løsningen for å få det til å funke 100% er å fjerne den sorte ledningen + alltid ha bryteren på TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå