Gå til innhold

Valg av skjermkort

Auren

Anbefalte innlegg

Lurte på hvilket skjermkort jeg burde velge. Har en tre år gammel dell-pc med 2 gb ram og 3,2 prosessor. Har ikke noe særlig peiling på skjermkort, så jeg trenger litt hjelp. Jeg har lyst på et relativt kraftig kort som bør kunne kjøre Crysis. Kan bruke opp til 3200kr.

Hva trenger jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte meg nettopp denne godbiten her til min pc :)

http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=96356

Som de andre har nevnt tidligere:

Sjekk hva slags skjermkort du har nå, agp eller pci-ekspress.

Sjansen for at det er agp er rimelig stor og da har du et lite problem egentlig...

Nvidia har vel listet opp at minimum er 400W for 8800GT/GTS, men ikke alle PSUer klarer å levere tilstrekkelig selv om de er over 400W, så det kan hende du trenger en oppgradering her og, men det kan du jo evt. kjøpe senere.

Endret av Binary
Lenke til kommentar

Har sjekket at jeg har pci-ekspress, men hvordan kan jeg finne ut om jeg har nok plass eller strøm, det står jo ingen mål? Har 1 6-pin strømkontakt til kortet har jeg i alle fall funnet

ut.

Forresten trenger jeg ekstra vifte hvis jeg kjøper Geforce 8800GTS 512Mb, har bare det som kom med maskinen, ingenting ekstra.

Endret av Auren
Lenke til kommentar

Lurer på om noen vet om GTS8800 krever 400W, for jeg har bare 375 på pcen min?

Hvis det trenger 400W er det noen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?

Har en dell pc så jeg tror det er dyrt og vanskelig å bytte strømforsyning...

Endret av Auren
Lenke til kommentar

Skjermkortet trenger ikke 400W, kanskje ca 100W load (8800GT trekker 80W)?!+ litt sikkerhetsmargin.

400W viser til hva et helt system er antatt å trekke.

Det sentrale er egentlig Ampere på +12v railen og hvilke andre komponenter du har som trekker fra den/de. A står også på strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...