isaac elric Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 snublet over noen veldig interessante videor på youtube for litt siden som handler om kjemper. vet dette virker mer som om det skulle vært dratt rett ut fra eventyrene, men disse videoene er faktisk ganske interessante. foreslår at dere tar en titt på disse, ettersom det er mange interessante og overbevisende argumenter som støtter sannsynligheten for at kjemper, nephilim, aliens eller hva nå enn det måtte være, har satt sine spor i menneskenes historie. det forklares også hvorfor vi dyr på jorda den dag i dag er så små til forskjell fra dinosaurer & andre gigantiske dyr som levde for leenge siden. part 1 part 2 kom gjerne med for eller motargumenter Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Verdens aller største dyr noensinne, mye større enn noen dinosaur noensinne var, lever i dag og er et pattedyr. Hulrommet inne i hjertet på gigantdyret jeg snakker om er på størrelsen med en personbil og de tykkeste blodårene i nærheten av hjertet er så tykke at et menneske kan svømme inne i dem. Dette dyret lever altså i beste velgående, føder levende unger som får morsmelk gjennom patter. Dette gigantdyret puster selvsagt med lunger og er mer i slekt med oss selv enn med dinosaurene. Tror dere jeg tuller? Dette dyret, det aller største dyret noensinne på denne planeten, uansett dyregruppe, er blåhvalen. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 part 1 Å tolke vitenskaplige data ved å bruke Bibelen som sannhetsfilter blir aldri god vitenskap. 8 min og 40 sek ut i denne første delen snakkes det om at "syndfloden" endret ozonlaget rundt Jorda, og dette var endringen som endret atmosfærens sammensetning slik at kjempene forsvant. Det finnes ingen beviser for at en global oversvømmelse noensinne har skjedd. I film 2, omtrent ved 8 min, så hevdes det at "kjemper" (anunaki) fra den såkalte "planet X" landet på Jorda for 400.000 år siden, paret seg med "Lucy" (et individ i menneskearten Homo Austalopithecus) og resultatet ble i følge filmen CroMagnon-mennesket, altså det moderne mennesket. En ørliten liten glipp der, "Lucy" levde for 3,2 millioner år siden og gikk neppe rundt i bushen i Afrika for å vente på noen som kom flygende 2,8 millioner år senere. http://en.wikipedia.org/wiki/Lucy_%28Australopithecus%29 Dessuten er "planet X" funnet, nå heter den Eris eller 2003UB313, den er en dvergplanet utenfor Pluto, og er ingen egnet hjemplanet for verken "kjemper" eller annet liv. http://www.gps.caltech.edu/~mbrown/planetlila/index.html Myten om syndfloden blir gjentatt i film 2 ved ca 9 min som en måte å utrydde "kjempene" som er beskrevet i Bibelens Mosebøker. En av "vitenskapmennene" i film 2 er forøvrig Erich von Däniken, ikke akkurat verdens mest anerkjente forsker, for å si det mildt. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Verdens aller største dyr noensinne, mye større enn noen dinosaur noensinne var, lever i dag og er et pattedyr. Hulrommet inne i hjertet på gigantdyret jeg snakker om er på størrelsen med en personbil og de tykkeste blodårene i nærheten av hjertet er så tykke at et menneske kan svømme inne i dem. Dette dyret lever altså i beste velgående, føder levende unger som får morsmelk gjennom patter. Dette gigantdyret puster selvsagt med lunger og er mer i slekt med oss selv enn med dinosaurene. Tror dere jeg tuller? Dette dyret, det aller største dyret noensinne på denne planeten, uansett dyregruppe, er blåhvalen.blåhvalen er riktignok verdens største dyr, men den dør sakte ut av forskjellige grunner. allikevel var majoriteten av dyr & planter tilbake i den tid mye større enn de vi har i dag, og de viste jo i denne videon hvordan minimal tilførsel av stråling (om det var det var) førte til at forsøksdyra ble betraktelig mye større enn vanlig. jeg er skeptisk til dette selv naturligvis, og synes selvfølgelig man ikke bør ta alt som står i religiøse tekster eller det man får vite gjennom slike dokumentarer seriøst. allikevel, så kan man jo ikke fornekte muligheten for at noe av dette kan ha litt sannhet i seg, selv om historie eller religion ofte forteller en litt forvridd versjon av hva som egentlig hendte. det er rom for mange spekulasjoner når det kommer til dette temaet, og vi kan hverken bevise eller motbevise (så langt som jeg vet) det. forresten, er det noen som vet om noen nettsider eller bøker som buster myter & konspirasjonsteorier som dette? et sted hvor de motbeviser teorier & diverse hadde vært fint. så får man litt oversikt over alt det tullet som sirkulerer rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå