qvestus Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det står at jeg har 62.101.216.146 som IP, er dette en IP mellom pc'n og modemet ? Hvis ja, hvordan kan jeg finne ut min egentlige IP ? (Noen som vet hvordan jeg kan åpne porter på Zyxel ADSL modemet mitt ?) Lenke til kommentar
durabit Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Din egentlige IP finner du ved å besøke www.whatismyip.com Lenke til kommentar
pbn Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 For å finne din offisielle IP finnes det mange måter, en svært enkel en.. er www.whatismyip.com din lokale ip på maskinen finner du ved å gå ut i shell (command/cmd) og skrive ipconfig Lenke til kommentar
drbass Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 eller så kan du gå til www.showmyip.com Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 uff. får opp 2 forskjellige iper jeg Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hvis du tenker på at du har forskjellig lokal og ekstern IP så er dette helt normalt hvis du kjører igjennom en router. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det står at jeg har 62.101.216.146 som IP, er dette en IP mellom pc'n og modemet ? Hvis ja, hvordan kan jeg finne ut min egentlige IP ? (Noen som vet hvordan jeg kan åpne porter på Zyxel ADSL modemet mitt ?) Det er nok IP-en din hos Bluecom, dette Zyxel-modemet har vel nepper noen porter og åpne så har du problemer så sjekk om du har en firewall på PC-en. Lenke til kommentar
Neme Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 WhatismyIP.com er da ikke helt til å stole på. Joa, det er ganske riktig, men kanskje ikke den IP'en du trenger å vite Uansett: For å få vite IP'en din kan du: 1: åpne en MSDOS Prompt vindu og skrive ipconfig (hvis du sitter i LAN vil ikke dette funke) 2: Åpne mIRC, connecte til en hvem som helst server og skrive /dns ditt-nick 3: Logg inn på routern og sjekk IP'en der (hvis du har router) Lenke til kommentar
qvestus Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Det står at jeg har 62.101.216.146 som IP, er dette en IP mellom pc'n og modemet ? Hvis ja, hvordan kan jeg finne ut min egentlige IP ? (Noen som vet hvordan jeg kan åpne porter på Zyxel ADSL modemet mitt ?) Det er nok IP-en din hos Bluecom, dette Zyxel-modemet har vel nepper noen porter og åpne så har du problemer så sjekk om du har en firewall på PC-en. Grunnen til at jeg lurer er at jeg prøver å sette opp en FTP. Firewallen min er skrudd av... Kan det være firewallen i XP som blokker for FTP'n ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Grunnen til at jeg lurer er at jeg prøver å sette opp en FTP. Firewallen min er skrudd av... Kan det være firewallen i XP som blokker for FTP'n ? Ja Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 http://keir.net/ip2.html Last ned IP2 v1.03 Kjekt lite program som du har på desktopen. Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå