Innos Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Får rett og slett ikke koblet meg til. Prøvd flere av portene, og flere PC-er/ledninger, men får ikke kontakt på noen som helst måte. Jeg får ikke koblet meg til andre PC-er, til internett eller til selve svitsjen (antar den har et grensesnitt gjennom browser på en eller annen måte?). Manualen er veldig lite innholdsrik, men om det har noe å si finner man alt slikt her. Den skal være 100% plug-n-play, og det er ingen knapper e.l. som jeg kan gjøre noe med. Sitter altså bom fast når jeg nå ikke får koblet meg til. Tipper derfor at noe må gjøres med PC-ene, men hva? Tror jeg gjør noe alvorlig galt når det gjelder nettverk, for vi har to ruteere, og nå denne svitsjen, og den ene trådløse ruteren funger kun kabel-delen på, men ikke trådløst. Den andre trådløse funker enda dårligere enn svitsjen (de rette lampene lyser ikke engang). Med svitsjen (som det nå er snakk om) ser alt bra ut fra svitsjens side, men på PC-ene skjer det ikke annet enn at den oppdager at noe er koblet i. Noen skikkelig ip e.l. får jeg derimot ikke. Blir svært takknemlig for alle tips, uansett, så det er bare å komme med dem! =) Lenke til kommentar
Variable Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Første du gjør er å koble pcen din til port 1. Lyser det?, da har du link. Koble LAN porten til internett routeren din i port 16. Lyser det? da har switcen din nett, og forhåpentlig gir ut ip adresser til pcer som kobler seg på den nye switchen. Restart pcen du har koblet til, og se om du får ip, og at internett funker. Nå vet jeg ikke hvordan oppsett du har med den trådløse routeren. Men fjern den midletid, og få det andre til å funke først. Deretter kan du jobbe med å få trådløst til å funke med resten. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 CSH-1600 er en ren switch. Den deler dermed ikke ut IP adresser. Behold derfor en enhet i nettverket med DHCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå